همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نمایشگاه نقاشی های استاد عبدالحمید قدیریان با نام «آسمان حسین» در جوار قبور شهدای گمنام میدان امیرچخماق یزد برپا شد. 

به مناسبت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) نمایشگاه نقاشی های عاشورایی با عنوان «آسمان حسین» اثر استاد عبدالحمید قدیریان؛ نقاش، گرافیست، طراح صحنه و مدیر هنری پروژه های مختلف سینمایی، زیر خیمه حضرت زهرا(س) کنار قبور مطهر شهدای گمنام در میدان امیرچخماق یزد گشایش یافت.
در این نمایشگاه 20 اثر رنگ روغن در ابعاد (70در 100سانتی متر) تا پایان ایام فاطمیه در معرض دید دلدادگان و ارادتمندان ائمه اطهار (علیهم السلام) قرار داده شده است.
استاد قدیریان که مسئولیت دفتر مطالعات کاربردی هنر حوزه هنری کشور را هم بر عهده دارد این آثار را با نگاهی مفهومی به مکتب عاشورا و فضای کربلا از منظر «ما رأیتُ الا جمیلا» (هیچ ندیدم جز زیبایی) در مدت چهار ماه خلق کرده است.
این نمایشگاه اربعین امسال به همت حوزه هنری استان یزد در موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا برپا شده بود.
هدف از برپایی این نمایشگاه، نشان دادن گوشه ای از عظمت نهضت امام حسین(ع)، تبیین و ترویج فرهنگ و معارف عمیق عاشورایی، انتقال ارزش های اسلامی و پیام های مکتب عاشورا با زبان هنر به مخاطبان عنوان شده است.
عبدالحمید قدیریان متولد ۱۳۳۹ در تهران، کارشناس رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا و کارشناس ارشد نقاشی از دانشگاه هنر است. وی از سال ۱۳۶۰ فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه نقاشی را آغاز کرده و از سال ۱۳۶۵ در سینما مشغول فعالیت شده است.
وی شرکت در بیش از ۴۵ نمایشگاه گروهی و برگزاری دو نمایشگاه انفرادی نقاشی و مجسمه‌ را در کارنامه فعالیت‌های تجسمی خود دارد.
کسب گواهی درجه یک هنری در رشته طراحی صحنه و لباس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضویت در گروه مدیران هنری فیلم «محمد رسول الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی، مدیر هنری فیلم «ملک سلیمان نبی(ع)» ساخته شهریار بحرانی، فیلم «ارتفاع پست» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، فیلم «مریم مقدس(س)» به کارگردانی شهریار بحرانی، طراحی صحنه فیلم «دایره سرخ» ساخته جمال شورجه و «حمله به اچ سه» ساخته شهریار بحرانی و ... از دیگر فعالیت های این هنرمند است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا