در یک ارتباط ویدئو کنفرانس با دکتر سید جواد هاشمی مشاور وزیر و مدیر کل امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی، شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استان یزد فعالیت خود را آغاز کرد.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این ارتباط ویدئو کنفرانس که مدیران دستگاههای مجموعه وزارت اقتصادی در آن حضور داشتند، تعامل، همکاری و هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان را خوب ارزیابی کرد.

 " علی نمازی " گفت: به حمدالله تیم اقتصادی استان جلسات خوبی دارند و مدیران این مجموعه با همدلی و همزبانی مسایل اقتصادی و سرمایه گذاری استان را رصد و برای رونق این بخش تلاش می کنند.

وی با قدردانی از مشاور وزیر در برقراری این ارتباط ویدئویی ابراز امیدواری کرد: با حمایت مدیران وزارتخانه این شورا بتواند گام های بلندی در راستای تحقق سیاست های نظام و دولت بردارد.

وی با اشاره به ابلاغ دستور العمل تشکیل شورای هماهنگی مدیران دستگاههای اقتصادی استان از سوی وزیر  امور اقتصادی و دارایی افزود: این شورا به استناد اصل 138 قانونی اساسی و در راستای تحقق سیاست های کلی نظام اداری، اهداف و سیاست های اقتصادی و مالی کشور و به منظور ایفای دقیق و جامع وظایف و ماموریت های محوله در استان تشکیل شده است.

نمازی اظهار داشت: هماهنگی و انتظام بخشی هرچه بیشتر در اجرای برنامه ها و سیاست های وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان، ایجاد هم افزایی، تشریک مساعی و تقویت نقش واحدهای تابعه وزارت متبوع در تصمیم سازی و تصمیم گیری های استان، اخذ گزارش آماری و عملکردی واحدهای تابعه، تبادل افکار و تجربیات، ایجاد وحدت رویه در اجرای قوانین و مقررات و بخشنامه های ابلاغی، طرح موضوعات اساسی از جمله حمایت از سرمایه گذاری، بهبود محیط کسب و کار، اقتصاد مقاومتی، اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و رفع موانع تولید از جمله اهداف تشکیل این شورا می باشد.

نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان یزد، هماهنگی و وحدت رویه در راستای اجرا و عملیاتی نمودن سند راهبردی وزارت اقتصاد در استان، بررسی، تبادل نظر و هماهنگی در خصوص برنامه ها، فعالیت ها و مشکلات واحدهای تابعه ، شناسایی ظرفیت فنی و اجرایی واحدها، آسیب شناسی قوانین و مقررات حوزه فعالیت وزارت و ارائه پیشنهادات اصلاحی، ایجاد و یکپارچه سازی سامانه های اطلاعاتی مدیریت، بررسی موضوعات اساسی وزارت متبوع و تجزیه و تحلیل شاخص های اقتصادی و مالی استان و ارائه آن به وزارت متبوع جهت اخذ تصمیمات ملی و استانی را از جمله وظایف شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت اقتصاد ذکر کرد.

مدیران دستگاههای اقتصادی استان یزد هم در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در راستای ایجاد فضای همدلی و هم اندیشی، آمادگی خود را برای همکاری در اجرای سیاست های اقتصادی وزارت اقتصاد و برنامه های استان اعلام کردند.

ضرورت توجه به امر صادرات و واردات و توجه به مشکلات فراروی آن، کمبود نیروی انسانی متخصص و حفظ نیروهای باتجربه در صنعت بیمه، کمبود اعتبار در بخش اموال تملیکی، ضرورت نظارت دولت بر فعالیت های بورس،  توجه به درامدهای مالیاتی بدنبال کاهش درآمدهای نفتی و گسترش خدمات بانکی از جمله موارد مطرح شده توسط مدیران این دستگاهها بود.

به گفته آنها استان یزد دارای ظرفیت های خوبی در بخش های اقتصادی است که باید با همفکری مدیران این مجموعه شناسایی و در راستای رونق اقتصادی استان به کارگیری شود.

شورای یاد شده متشکل از نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارای استان یزد به عنوان رئیس شورا و مدیران امور مالیاتی، بورس منطقه ای، گمرک ، اموال تملیکی ، شرکت بیمه ایران و دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان به عنوان اعضاء می باشد.

جلسات شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت ماهیانه و دوره ای در هر یک از  دستگاههای عضو برگزار می شود و تصمیمات آن با رای موافق اکثریت اعضا دارای اعتبار می باشد.

" علی طیب نیا " وزیر امور اقتصادی و دارایی چندی قبل در نامه ای مسئولیت حسن اجرا و ریاست شورای هماهنگی دستگاههای تابعه این وزارتخانه در استان را به علی نمازی نماینده خود در استان و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد محول و تمامی مسئولان و مدیران استانی وزارت متبوع و واحدهای تابعه مکلف را به هماهنگی و همکاری با وی کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا