احمد جعفری ندوشن

17 اسفندماه 94 روز خلق حماسه دیگر مردم یزد پس از 22 بهمن و هفتم اسفندماه بود؛ روزی که مردم از رئیس جمهوری ایران اسلامی استقبال گرم و بی نظیری داشتند.

مردم یز17 اسفندماه 94 روز خلق حماسه دیگر مردم یزد پس از 22 بهمن و هفتم اسفندماه بود؛ روزی که مردم از رئیس جمهوری ایران اسلامی استقبال گرم و بی نظیری داشتند.د از روزها قبل با اعلام خبر سفر دکتر روحانی به یزد، بی صبرانه منتظر حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران بودند؛ آرزوی آنها در 17 اسفند به حقیقت پیوست و مردم یزد شاهد حضور سفر پرخیر و برکت ریاست دولت بازدهم بودند.

مردم یزد از ساعات اولیه صبح در مسیر حرکت دکتر روحانی از فرودگاه شهید صدوقی تا میدان امیرچقماق (محل سخنرانی رئیس جمهوری) به گرمی از رئیس دولت یازدهم استقبال کردند.

این استقبال گرم قشرهای مختلف مردم به اجتماع بزرگی که ساعت ها در میدان امیر چقماق منتظر حضور آقای روحانی بودند پیوند خورد و حلقه مهمان نوازی و میزبانی را تکمیل کرد و شور آنها برای این دیدار وصف نشدنی است؛ شوری که با شوق و اشتیاق همراه بود.

در واقع 17 اسفند روز تاریخی و به یاد ماندنی در تاریخ مردم این دیار ثبت شد؛ روزی که مردم با حضور گرم خود از خدمتگزاران و خادمان خود قدردانی و سپاسگزاری کردند.

اختصاص 970 میلیارد تومان برای اجرای 44 طرح عمرانی و زیر بنایی یزد در سالهای 95 و 96 دستاورد عظیمی بود که رئیس جمهوری به مردم شریف یزد هدیه کرد .

همچنین اختصاص 400 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح بزرگ آبرسانی و انتقال آب از حوزه خلیج فارس و دریای عمان به یزد، تحول بزرگی را در بخش های صنعت و کشاورزی و اقتصاد و معیشت مردم ایجاد و عملیاتی آن آینده درخشانی را پیش روی استان ترسیم خواهد کرد.

17 اسفند و همزمان با سفر دکتر حسن روحانی به یزد شاهد افتتاح و بهره برداری از تعدادی طرح های عمرانی و تولیدی با حضور وزرا و معاونین رئیس جمهوری در شهرستان های مختلف استان بودیم که بهره برداری از این طرح ها شکوفایی اقتصاد استان در سالهای آتی را نوید می دهد.

ضمن قدردانی از تلاش های مسئولان استان در فراهم کردن مقدمات سفر کاروان تدبیر و امید باید بگوئیم که اجرایی شدن مصوبات این سفر در درجه اول به عزم جدی و پیگیری مجدانه مسئولان استان و در مرحله بعد به نگاه ویژِه هر یک از اعضای هیات دولت نیاز دارد.

اگر مدیران دستگاههای اجرایی و مسئولان استان پیگیری های لازم برای جذب این منابع و اعتبارات داشته باشند و آستین همت را بالا بزنند؛ قطعا مصوبات به خوبی اجرایی و عملیاتی خواهد شد و برکت سفر را مضاعف خواهد کرد.

با توجه به اینکه تحقق مصوبات سفر رئیس جمهوری، موجب شکوفایی و توسعه پایدار، توسعه و رونق بخش اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری و کاهش بیکاری در استان می شود؛ همفکری و همکاری فعالان اقتصادی، بخش خصوصی و سرمایه گذاران استان برای اثر بخش شدن مصوبات سفر نیز می تواند به اجرای بهتر این مصوبات کمک کند .

پیشنهاد می شود برای اجرای بهتر مصوبات سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت، ستاد ویژه پیگیری مصوبات به ریاست استاندار و عضویت مدیران دستگاههای اجرایی فعال شود و این مصوبات را با جدیت دنبال کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا