مدیرعامل موسسه اجرایی بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد گفت: اعتماد و امنیت سرمایه‌گذاران در موقوفات استان یزد باید به عنوان دو اصل اساسی تامین شود.

 رضا مهدیان در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در موقوفات و بقاع متبرکه اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه دارای یک گستره کاری فراوان و سنگین و متنوع است که از جمله این اقدامات، احیای موقوفات و انجام امور اقتصادی در آنها است .

وی با بیان اینکه موسسه بنیاد توسعه و عمران موقوفات از چندی پیش برای تسریع این مهم تشکیل شده است، افزود: در استان یزد نیز این موسسه فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده و به دنبال جذب سرمایه‌گذار و مشارکت با آنها در اجرای طرح‌های دارای قابلیت سرمایه‌گذاری مشارکتی و درآمدزایی از طریق احیای موقوفات است .

مهدیان عنوان کرد: هر فرد سرمایه‌گذاری که می‌خواهد در مجموعه‌ای کار سرمایه‌گذاری انجام دهد، مواردی را مدنظر دارد که مهم‌ترین ویژگی برای سرمایه‌گذاری در یک پروژه، امنیت سرمایه‌گذاری است .

مدیرعامل موسسه اجرایی بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد، اعتماد متقابل و مشوق‌های سرمایه‌گذاری را نیز از دیگر ضرورت‌های سرمایه‌گذاری مشارکتی دانست و خاطرنشان کرد: امروز حتی اگر کشوری بخواهد در کشور دیگر سرمایه‌گذاری کند، باید از مشوق‌های سرمایه‌گذاری بهره‌مند باشد در غیر‌ این‌صورت سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود .

وی همچنین رعایت ترتیب و توالی را نیز از شاخصه‌های مهمی اعلام کرد که باید در سرمایه‌گذاری مورد توجه جدی قرار گیرد .

مهدیان با تشریح مراحل جذب سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات ادامه داد: وقتی در یک ملک وقفی، امکان سرمایه‌گذاری فراهم شود، فراخوان ارائه می‌شود و سرمایه‌گذاران جذب می‌شوند و سلسله مراتبی طی می‌شود تا سرمایه‌گذار اصلی مشخص شود .

وی بیان کرد: وقتی پروژه اجرا شد، نظارت هم توسط اوقاف و هم توسط بنیاد انجام می‌شود و به این ترتیب موقوفه احیا و درآمدزا خواهد شد .

مهدیان با اشاره به اینکه پروژه‌های پنج ساله‌ای در این زمینه در دستور کار داریم، اضافه کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و ... قابل اجرا است و باب سرمایه‌گذاری در همه زمینه‌ها باز است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا