عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان آیت ا... خاتمی با برآورد هزینه ای بالغ بر 100 میلیارد ریال و درطول مسیر 650 متر و عرض کلی 2/16 متر آغاز شد، به طوریکه جابجایی تأسیسات آن نیز 15 میلیارد ریال هزینه در بردارد.

از ابتدای بهمن ماه عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان آیت ا... خاتمی که مسیر بلوارهای دهه فجر و مدرس را به هم متصل می کند شروع شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری یزد برآورد هزینه اولیه این طرح را در حدود 100 میلیارد ریال اعلام کرد که عملیات اجرایی آن در طول نه ماه به اتمام می رسد.

طهماسبی با اشاره به اینکه در حدود 15 میلیارد ریال از اعتبار موجود، صرف هزینه جابجایی تأسیسات در مسیر می شود گفت: مدت قابل توجهی از زمان اجرای طرح نیز صرف جابجایی تأسیسات آب، گاز، برق و مخابرات خواهد شد.

وی یادآور شد: در صورت تسریع در جابجایی تأسیسات یاد شده از سوی شرکتهای حفار، می توان امیدوار بود عملیات اجرایی در مدت زمان کوتاه تری پایان پذیرد.

محمدرسول طهماسبی خاطرنشان ساخت: به میزان پنج میلیارد ریال از کل هزینه های این پروژه از اعتبارات سال 94 و مابقی به میزان 95 میلیارد ریال از اعتبارات سال 1395 تأمین می شود.

وی طول مسیر 650 متری، عرض کلی 2/16 متری شامل دو عرض عبوری رفت و برگشت، 330 شمع که در دو سمت مسیر و با ارتفاع بین 1/3 متر تا 5/26 متر و قطر 1 تا 2/1 متر حفاری می شود، را از جمله مشخصات فنی این تقاطع غیرهمسطح برشمرد.

طهماسبی طول عرشه ها از سمت بلوار مدرس را 30 متر و مساحت آن را 713 متر مربع و طول عرشه سمت بلوار دهه فجررا 25 متر و مساحت آن را 575 مترمربع ذکر کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اظهار داشت: مساحت میدان آیت ا... خاتمی در وضع موجود از 2291 مترمربع به 3522 مترمربع تغییر می کند.

وی از صبر و بردباری مردم فهیم منطقه که در طول اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح میدان آیت ا... خاتمی سختی ها و مشکلات را تحمل می نمایند قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود: با بهره برداری از این مسیر، مشکلات رفت و آمد اهالی محله های حسن آباد، خیابان مهدی (عج) ، مریم آباد، ساکنین بلوار مدرس و... مرتفع شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا