مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد گفت: همگرایی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد باعث کاهش بحران‌ها در زندگی مردم می‌شود و جامعه مطلوب‌تری خواهیم داشت.

«مجید جوادیان زاده» در نشست اعضای کارگروه تخصصی تشکل‌های مردم‌نهاد مدیریت بحران استان یزد افزود: در برنامه‌های مختلف حوزه مدیریت بحران تلاش شده تا مسائل آموزشی به‌طور ویژه موردتوجه قرار گیرد و این پیوست آموزشی با دیگر برنامه‌ها هماهنگ شود.
وی ادامه داد: برای مثال در سال جاری کارگاه آموزش کمک‌های اولیه برگزار و به شرکت‌کنندگان گواهی معتبر اعطا شد.
این مسئول اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران 14 کارگروه دارد و کارگروه تخصصی تشکل‌های مردم‌نهاد در این حوزه با برگزاری چهار نشست تاکنون یکی از فعال‌ترین کارگروه‌های این ستاد است.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد خاطرنشان کرد: دوره آموزشی خبرنگاری بحران پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان برگزار خواهد شد و در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.
در این نشست در خصوص نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشگیری از حوادث نوروز و حمایت از کودکان در شرایط اضطراری بحث و تبادل‌نظر شد.
گفتنی است در یزد 193 سازمان مردم‌نهاد فعالیت دارند که مجوز خود را از وزارت کشور، استانداری و یا فرمانداری‌ها کسب کرده‌اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا