یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی" رئیس پلیس پیشگیری ناجا، ضمن اشاره به کاهش 19 درصدی سرقت در یزد، گفت: این کاهش سرقت، نشان از توانمندی، اتحاد و همدلی خوب ماموران پلیس استان دارد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا ، سردار"محمدشرفی" در همایش یک روزه کلانتری و پاسگاه­ها در یزد ضمن اشاره به مسائل و مشکلات مختلفی که دشمنان نظام اسلامی برای کشور ما به وجود آورده­اند، گفت: با توجه به اینکه نظام ما نظام الهی است و ما اعتقاد به فرمان الهی داریم، استکبار جهانی هیچ کاری را از پیش نبرده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ضمن اشاره به فرازهایی از خطبه­ های امیرمومنان حضرت "علی" (ع) افزود: یکی از کارهایی که پلیس باید انجام دهد به دست آوردن اعتماد مردم است.

وی، با بیان اینکه مردم کشورمان، خودشان از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی مراقبت کرده اند،ادامه داد: انقلاب اسلامی به مردم اعتماد کرد و مردم نیز از مملکت، نگهبانی و دفاع و امنیت را تامین و مستقر کردند.

سردار شرفی تصریح کرد: بدون امنیت در عرصه­های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... پیشرفتی نخواهیم داشت؛ دین مبین اسلام هم بر این مهم تاکید کرده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: تاکید دین اسلام بر رفتار و عملکرد انسان­ها بوده؛ یعنی اگر زمانی رسید که تکیه گاه ما الهی شد و رشد دینی پیدا کردیم آن وقت، به امنیت درونی و ایمانی هم خواهیم رسید.

سردار شرفی با بیان فرمایشاتی از مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، گفت: به دلیل اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران پیش از آنکه متکی به مولفه­های سخت قدرت باشد متکی به مولفه­های نرم قدرت و ایمان الهی است، دشمن هیچ کاری را از پیش نخواهد برد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ضمن اشاره به پیشرفت علم و تحول ساختار دستگاه­های اجرایی، گفت: با توجه به این موضوعات، هم تهدیدات پیچیده تر شده و هم اینکه قوانین و مقررات به صورت مرتب در حال تغییر و تحول است.

وی ادامه داد: پلیس همایشی را به صورت سالیانه تحت عنوان همایش روسای کلانتری و پاسگاه­ها در سراسر کشور برگزار می­کند تا دانش و مهارت­های شغلی کارکنان افزایش یابد و عملکرد یک ساله آنها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

شرفی در خصوص وضعیت امنیتی استان یزد، گفت: ارزیابی ناجا از شاخص­های عملکردی این استان نشان دهنده درایت و مدیریت خوب مسئولان سیاسی، امنیتی و انتظامی است که شرایط امنیتی مطلوبی را در استان شاهد هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: با تلاش ماموران پلیس این استان، جرایم مهم و برخی از سرقت­های مسلحانه و به عنف به ترتیب 50 و 17 درصد کاهش پیدا کرده است.

این مقام ارشد انتظامی پلیس، در ادامه با بیان اینکه کاهش سرقت در کل کشور 6 درصد و در استان یزد 19 درصد بوده است، خاطرنشان کرد: کاهش 19 درصدی سرقت در یزد نشان از توانمندی، اتحاد و همدلی خوب ماموران پلیس این استان دارد.

شرفی، ضمن اشاره به ثبت 100 درصدی اخبار صحیح توسط پلیس استان یزد، خاطرنشان کرد: اساس نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه راستی، صحت و درستی است و صحت آماری پلیس این استان در سطح کشور نمونه است.

سردار شرفی ضمن اشاره به موضوع انتخابات پیش رو، استراتژی نظام جمهوری اسلامی در رابطه با انتخابات را "حق الناس" دانست و گفت: ما بایستی آراء مردم را صیانت کنیم؛ مردم در امنیت رای بدهند و نامزد مورد انتظار خودشان را انتخاب کنند.

وی، وظیفه پلیس را تامین امنیت و ایجاد بستر امن برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دانست و گفت:هر چه مردم بیشتر به پای صندوق­های رای بیایند، مطمئنا ارکان تصمیم گیری کشور در مجامع بین المللی، قدرت بیشتری پیدا خواهد کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خاتمه مشارکت مردم در تامین و توسعه نظم و امنیت را از دیگر اهداف پلیس برشمرد و گفت: هر چه خدمات پلیس به مردم بیشتر شود، اعتماد شهروندان نیز به پلیس بیشتر خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا