یزدفردا"در پی بازدید مدیر کل و معاونین این اداره از شهرستان بافق جلسه ای با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات و دستگاه های دولتی در محل فرمانداری آن شهرستان تشکیل شد.

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا "  در این جلسه محمد مهدی شرافت بیان نمود: بافق دارای جاذبه ها و ظرفیت های مناسبی در زمینه گردشگری می باشد که متأسفانه در سالیان قبل در زمینه معرفی این جاذبه ها و پتانسیل ها اقدامات موثری صورت نگرفته است و در زمنیه حفظ و احیای آثار و ابنیه تاریخی نیز صدمات جبران ناپذیری به پیکره این شهرستان وارد آمده که یکی از دلایل آن عدم اطلاع رسانی مناسب از سوی مسئولین و عدم مشارکت مردم در حفظ و نگهداری بناهای با ارزش این شهرستان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد تصریح نمود: در صورتی که روند قبلی در زمینه حفظ و احیای آثار با ارزش در شهرستان بافق ادامه داشته باشد در آینده ای نه چندان دور شاهد از بین رفتن مابقی آثار موجود نیز خواهیم بود ولی امید است با همت، همدلی و همزبانی مسئولین و مردم بافق بتوانیم تصویری در خور و مناسب از شهر زیبای بافق و پتانسیل های بالفعل آن به گردشگران معرفی نماییم.

وی اضافه نمود: در حال حاضر اولویت سیاست کلی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص شهرستان بافق، تقویت صنعت گردشگری و معرفی جاذبه های منحصر بفرد موجود در شهرستان و همزمان با آن معرفی و شناسایی هنرهای مختلف صنایع دستی و سپس معرفی بناها و آثار با ارزش شهرستان می باشد که در همین راستا پیشنهاد ثبت باغ های هم پیوند در نخلستان های بافق و ثبت بیش از ده بنای باارزش تاریخی در فهرست آثار ملی کشور مطرح گردید و در اولین فرصت ممکن و با قید فوریت این پرونده ها تکمیل خواهد شد تا با ثبت این آثار و معرفی جاذبه های بی نظیر این شهرستان، شاهد روز افزون رونق صنعت گردشگری بافق باشیم.

این مقام مسئول افزود: با توجه به وجود امامزاده عبدا... در شهرستان بافق، در حوزه گردشگری مذهبی نیز اقدامات موثری می تواند صورت گیرد و میراث فرهنگی استان نیز در زمینه های مختلف در حوزه وظایف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمادگی هرگونه همکاری با دستگاه ها و ادارات این شهرستان را دارد.

شرافت در پایان اشاره نمود: بافق در بین تمامی شهرستان های استان تنها شهرستانی است که از نظر امکانات اقامتی برای گردشگران داخلی و خارجی هیچگونه کمبودی ندارد و این در حالی است که با توجه به سیاست های کلی سازمان متبوع در حال حاضر امکان درخواست احداث و راه اندازی اقامتگاه های بومگردی در شهرستان و بویژه در روستاهای هدف گردشگری با مجوز این اداره و امکان استفاده از تسهیلات بانکی نسبتاً مناسب مهیا گردیده است که علاقه مندان نیز می توانند اقدام نمایند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا