محسن امیدوار

یزدفردا :در پی انشتار مطلب " دعای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) و لوازم آن" نوشته آقای علی اصغر باقری،  یکی از فرداییان با ارسال یاداشتی به نقد مطلب نوشته شده پرداخته است که عینا منتشر می شود.
1-فرموده اند:« چرا هر مشکلی برای کشور پیش می آید به کری زنگ زده می شود و راه حل می طلبند!!؟»
جدید ترین مشکلی که برای کشور پیش آمده حمله به  سفارتخانه وکنسولگری عربستان در تهران ومشهد وبه آتش کشیدن آن بوده است که متاسفانه  فرصت طلایی محکومیت جهانی جنایت آل سعود در اعدام شیخ شهید نمر را تحت الشعاع خود  قرار داد ومحکومیت جهانی حمله به سفارت سعودی را جایگزین آن ساخت؛در این که در این
رابطه به آقای کری زنگی زده شده است  بنده بی اطلاعم اما اگر دراین مورد زنگی زده شده
ویا حتی زنگی خورده باشد به نظر کار بسیار پسندیده ولازمی  می آید چرا که فرضا" آقای ظریف با ظرافت خاص خودش به دنبال توضیح وتوجیه و شاید هم(به دور ازچشم تندروها ومهاجمان به سفارت )تا حدی محکومیت این عمل بوده است تا شایدبتواندمجامع بین المللی ودشمنان را از اتخاذ مواضع تند در این رابطه منصرف سازد. اگر هم احیانا" از طرف آقای کری تماسی صورت گرفته که این امر نیز خود نشاندهنده اهمیت نظر وموضع وتوضیحات مقامات ایران برای آنهاست..در هر دوصورت عملی برخلاف عزت ،حکمت ومصلحت ایرانیان اتخاذ نشده است.
2- در رابطه با تعلل محکومیت شهادت شیخ نمر نوشته اند:«دولت ما در محکومیّت این جنایت معطل می کندعده ای نمی توانند تحمل کنند و...»
قابل ذکر است که در همان ساعات اولیه اعلام خبر شهادت شهیدنمر شاهد محکوم نمودن این اقدام جنایتکارانه از جانب مقامات وزارت خارجه بودیم.
*به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه اعدام آیت الله شیخ باقر النمر روحانی سرشناس سعودی را شدیدا محکوم کرد.وی تصریح کرد: روشن است که نتایج این سیاست عقیم و غیر مسئولانه متوجه عاملان آن شده و دولت عربستان تاوان سختی بابت پی گیری این سیاست ها خواهد پرداخت.
*حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را در ارتباط با اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه عربستان به احمد المولی کاردار سفارت این کشور در تهران ابلاغ کرد.
بنابراین عکس العمل مقامات مسئول جمهوری اسلامی فوری وبلافاصله صورت گرفته است؛البته اگر منظور نویسنده محترم وتوقع ایشان مثلا" حمله به سفارت،دستگیری کارکنان  ویا تعطیل نمودن آن می باشد که درست می فرمایند این چنین تصوری درذهن مقامات دولتی نمی گنجد ومقامات دولت فعلی به دنبال چنین تصمیم گیری هایی نبوده ونیستند.
نویسنده محترم چه عکس العملی را ازجانب مقامات دولتی لازم می دانستند که واقعا" به نفع جمهوری اسلامی می بود؟ آیا موارد ذکر شده ودر نهایت اقدام به قطع رابطه چاره کار بود؟!
3- نوشته اند:«دولت ما در محکومیّت این جنایت معطل می کند عده ای نمی توانند تحمل کنند و به سفارت عربستان حمله می کنند.        »
بعید به نظر می رسد که تحمل اکثریت قاطعی از مردم در رابطه با شهادت شهید نمر به سر آمده باشد وآنها خواسته باشند ویا موافق آن باشند که با حمله به سفارت عربستان خشم خود را فرو نشانند ؛البته مهاجمان وسازمان دهندگان آنهاکه به نظر می رسد همه از مخالفان ومنتقدان دولتند، با این عمل موافق بوده وچه بسا هنوز هم از آن حمایت کنند.
بهر حال نتایج حاصل از آن نشان داد که غیر از زیان وضرر وآسیب جدّی که به حیثیّت کشور وارد کرد دستاورد دیگری نداشت. خوشبختانه بسیاری از مقامات رسمی ونهادهای مختلف حکومتی برائت خود را از این عمل احساسی عجولانه و... نشان دادند.ازجمله:
*سردار اشتری اقدام حمله به سفارت را مشکوک توصیف کرد و تاکید کرد همه ابعاد را بررسی خواهند کرد.
*فردای روز واقعه، اولین واکنش را بسیج دانشجویی هشت دانشگاه تهران نشان داد که طی بیانیه‌ای، حادثه شب گذشته مقابل سفارت عربستان در تهران را «مشکوک» دانسته و تاکید کرد که ورود معترضان به این سفارت را تایید نمی‌کند.
*سردار کاظمینی  فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران: “حمله به سفارت عربستان، آن طور که برخی می‌خواهند القا کنند، یک اقدام خودجوش مردمی نبوده است؛ حرکتی کاملاً حساب شده و با طرح‌ریزی قبلی بوده.”

4-در مورد کدخدا وکدخدا خطاب کردن آقای روحانی امریکا را، بد نیست به این موضوع بپردازم که آیا واقعا" منظور آقای روحانی اظهار قدرتمندی وهمه کاره ی جهان بودن امریکاست یا مطلب چیز دیگر ی است ؛چون بسیاری درانتقاداتشان، دولت کنونی را واداده ومرعوب امریکا وآنهم به عنوان کدخدا ومطیع ومنقاد ویا وابسته ودلبسته به امریکا بودن برشمرده اند. موارد زیر نمونه ای از خروار است :
«در حال حاضر دولتمردان ما، آمریکا را به عنوان کدخدا پذیرفته‌اند!»
«... کسانی که آمریکا را کدخدا می‌دانند راه امام (ره) را فراموش کرده‌اند!»
«... عده‌ای به دنبال این هستندکه چهره زشت آمریکا رابه عنوان ناجی و کدخدا معرفی کنند!»
«عده‌ای مدعی تعلق به نظام، معتقدند دنیا را کدخدا اداره می‌کند!»
«کسانی که آمریکا را کدخدای دنیا می‌ بینند، دم از سازش با کدخدا می‌زنند!»
«ملت ایران بداند کسانی که آمریکا را کدخدا می‌دانند و مردم ایران را نوکر، او ذلت را برایشان به ارمغان خواهد آورد، نه عزت را!»
اما آقای روحانی در کجا، چه زمانی و در جمع چه کسانی گفته است که «آمریکا کدخدا است؟!»
مدارک موجود نشان می‌دهد، ایشان در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ که هنوز در جایگاه ریاست جمهوری نبودند، در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، ضمن سخنانی ‌گفتند:
«بسیاری از اروپایی‌ها «آقا اجازه !» می‌خواهند، اما آمریکایی‌ها به قول معروف کدخدا هستند! پس اگر با کدخدا بنشینیم راحت‌تر هستیم تا اینکه به سراغ یک مقام پایین‌تر برویم...»
این جمله آقای روحانی صراحت دارد در اینکه آمریکا کدخدای غرب و اروپا است نه کدخدای ما!
سخن دیگری که در این زمینه از آقای دکتر روحانی صادر شده، مربوط به سومین مناظره انتخاباتی کاندیدا‌ها در تلویزیون، در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ است که در آن مناظره، آقای حداد عادل از آقای روحانی می‌پرسد:
«در تبلیغاتِ شما، درباره سیاست خارجی آمده بود: باید با کدخدای دنیا کنار بیاییم، نمی‌دانم این را به شوخی گفته بودید یا جدی؛ یعنی اگر آمریکا کدخداست بقیه کشور‌ها از جمله ما رعیتِ آمریکا هستیم؟!» و آقای روحانی پاسخ دادند: «این را بد به شما منتقل کرده‌اند.» و سپس افزودند: «در جلسه‌ای از من پرسیدند آیا مذاکره با آمریکا راحت‌تر است یا اروپا؟ که در پاسخ گفتم مذاکره با آمریکا راحت‌تر است؛ زیرا اروپایی‌ها کدخدایی دارند که باید مرتب از او اجازه بگیرند! پس اگر با‌‌‌‌ همان کدخدا مذاکره کنیم آسان‌تر است.»
و در ادامه خطاب به آقای حداد عادل گفتند: «عین جملات من هست و نوارش وجود دارد، شما لابد این مطلب را از برخی سایت‌های مغرض دریافت کرده‌اید!»
**ملاحظه می شود که میان اظهارات مخالفان آقای روحانی با گفته‌های خودِ ایشان هیچگونه سازگاری وجود ندارد و مطالب ایشان کاملا تحریف گردیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا