یزدفردا "استاندار يزد گفت: در دولت گذشته تورم به 45 درصد رسيده بود كه تمام تلاش دولت يازدهم در اين دو سال اين بوده است كه اين تورم افسارگسيخته را مهار كند.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا "روز يكشنبه 6 دی‌ماه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان با حضور استاندار یزد، سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌ای و مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بین‌الملل استانداري، رئيس اتاق بازرگاني و جمعي از صاحبان صنايع استان در سالن كنفرانس اتاق بازرگاني استان برگزار شد.
 استاندار يزد در اين جلسه ضمن تبريك هفته وحدت، فرارسيدن ولادت حضرت رسول اكرم (ص)، سالروز ميلاد حضرت امام جعفر صادق (ع) و ولادت حضرت عيسي (ع) اظهار داشت: رشد اقتصادي كشور در دولت قبل به منفي 6 درصد رسيده بود كه با اقدامات دولت تدبير و اميد، ثبات قیمت‌ها، توجه به توليد داخلي و افزايش قدرت خريد مردم اين رقم به بالاي 3 درصد رسيده است.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: اين در حالي است كه دولت تلاش كرده نقدينگي به جامعه تزريق نكند زيرا با افزايش نقدينگي تورم افزايش می‌یابد.
 وي افزود: واقعيت كشور در آغاز فعاليت دولت يازدهم اين بود كه در جامعه با ركود تورمي روبرو بوديم و در چند سال گذشته با كاهش ارزش پول ملي و كاهش قدرت خريد مردم به ميزان یک و سه‌دهم مواجه بوديم كه اين موضوع قدرت خريد مردم را به‌شدت كاهش داده بود.
ميرمحمدي تصريح كرد: خوشبختانه امروز پس از 2 سال تلاش دولت در عرصه داخلي و خارجي آرامش، امنيت و اميد به جامعه بازگشته است و دولت علی‌رغم تنگناها و محدودیت‌هایی كه داشته و دارد براي بهبود وضعيت زندگي مردم تلاش می‌کند.
استاندار يزد گفت: امروز درآمدهاي نفتي دولت به‌شدت کاهش‌یافته و فروش نفت از بشکه‌ای بالاي 100 دلار به 32 دلار رسيده است و با كاهش قیمت‌های مواد معدني، درآمدهاي مالياتي دولت نيز کاهش‌یافته است.
وي اظهار داشت: توافق هسته‌ای جمهوري اسلامي ايران كه با تلاش، كوشش، مقاومت، شجاعت، ظرافت و هنرمندي گروه مذاکره‌کننده ايران همراه بود منجر به تصميمي شد كه در طول تاريخ سازمان ملل بی‌سابقه بود و منجر به عزت و اقتدار ايران اسلامي در جامعه جهاني شد.
ميرمحمدي افزود: برجام اميد زيادي را در جامعه ايجاد كرده و دولت نيز اميدوارانه تلاش می‌کند تا مشكلاتي كه تحریم‌های ظالمانه براي كشور به وجود آورده بود را با درايت و در مسير صحيح رفع كند.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود با توجه به مشكلات مطرح‌شده در اين جلسه در رابطه با فروش محصولات كشاورزي خاطرنشان كرد: تشکل‌های كشاورزي خود بايد وارد عرصه بازاريابي و فروش محصولات كشاورزي شوند و از ورود دلالان و واسطه‌ها به اين حوزه جلوگيري كنند.
وي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با همكاري و هم‌افزایی دولت و بخش خصوصي و بهترشان شرايط اقتصادي كشور پس از برجام شاهد اتفاقات خوشايندي براي بهبود وضعيت زندگي مردم و آرامش و امنيت آن‌ها باشيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا