یزدفردا "فرماندار يزد با اشاره به جايگاه تأثيرگذار انجمن اولياء و مربيان در نظام آموزش و پرورش كشور گفت: انجمن اولياء و مربيان بايد تسهيل كننده فرآيند تعليم و تربيت باشد و با استفاده از تجربيات و توانمندي هاي افراد زمينه ارتقاء و بهره وري نظام آموزشي را فراهم سازد.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا " جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با حضور فرماندار، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و مديران آموزش و پرورش نواحي يك، دو و بخش زارچ و ساير اعضاء تشكيل شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه با تبريك كسب موفقيت دانش آموزان يزدي در كنكور سراسري براي بيست و دومين سال پياپي اظهار داشت: بدون ترديد اين موفقيت مرهون همت و دلسوزي معلمين،‌تلاش دانش آموزان، هم دلي خانواده ها و برنامه ريزي مناسب و منسجم مديران آموزش و پرورش استان بوده است.

فرماندار يزد همچنين موفقيت دانش آموزان يزدي را در جشنواره بين المللي فيلم رشد ارزشمند دانست و افزود: حضور در اين جشنواره بزرگ و كسب ديپلم افتخار آن بيانگر اين موضوع است كه اگر بتوانيم زمينه هاي لازم را فراهم كنيم، دانش آموزان يزدي مي توانند در عرصه هاي ديگري نيز در سطح كشور و حتي بين المللي خوب بدرخشند.

وي با اشاره به اولين دستور كار جلسه مبني بر چگونگي اسوه سازي و معرفي الگوهاي ارزشمند به دانش آموزان گفت: موضوع الگو سازي به دانش آموزان از حساسيت و پيچيدگي خاصي برخوردار است كه اگر همه جوانب آن در نظر گرفته نشود، به اهداف و نتايج خوبي دست پيدا نمي كنيم.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد اضافه كرد: در حال حاضر برخي از افراد به مانند مرحوم استاد مهدي آذر يزدي توانسته اند با درك آثار ارزشمند هنرمندان ديگر، خود تدوين كننده آثار و كتاب هاي مهم و تأثيرگذار هستند كه بايد به اين نوع افراد نيز توجه شود.

" شاكري شمسي " خواستار تشكيل كارگروهي با حضور اساتيد دانشگاه، فرهنگيان و دستگاه هاي ذي ربط در اين زمينه شد و تصريح كرد: بايد پيشنهادات در اين كارگروه بررسي تا پس از استفاده از خردجمعي و جمع بندي نتايج آن به شوراي آموزش و پرورش استان نيز فرستاده شود از پشتيباني قوي تري برخوردار گردد.

فرماندار يزد در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اينكه انجمن اولياء و مربيان حلقه واسطي بين دو نهاد خانواده و آموزش و پرورش است افزود: انجمن اولياء و مربيان بايد تسهيل كننده فرآيند تعليم و تربيت باشد و با استفاده از تجربيات و توانمندي هاي افراد زمينه ارتقاء و بهره وري نظام آموزشي را فراهم سازد.

وي اضافه كرد: بايد با پرهيز از اتخاد تصميمات جزيره اي و كاهش اختلافات بين خانه و مدرسه، در راستاي بالا بردن كارآيي اين انجمن گام برداشت تا بتوانيم به اهداف تعيين شده براي آن دست پيدا كنيم.

" شاكري شمسي‌" بر برگزاري دوره هاي آموزشي ويژه مدرسين آموزه خانواده آموزش و پرورش تأكيد كرد و خاطرنشان ساخت : اگر كشوري به دنبال به توسعه است ابتدا بايد ذهن افراد جامعه خود را توسعه يابد.

فرماندار يزد در پايان بيان كرد: امر تعلیم و تربیت، مشارکت جدّی و همه جانبه را می طلبد و از اين رو پيوند اولياء و مربيان مي تواند زمينه ساز تحقق اهداف آموزش و پرورش باشد.

لازم بذكر است در اين جلسه از دانش آموزان مطهره ميرجليلي، مهديه السادات ميرجليلي كارگردانان فيلم پرواز در قفس كه موفق به كسب ديپلم افتخار جشنواره بين المللي فيلم رشد و همچنين يگانه برزگري و حامد رضايي كه آثار آنها موفق به راهيابي به اين جشنواره شده بودند، با اهداء لوحي تقدير شد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا