پایگاه خبری یزدفردا"پنج خوراکی ضد سرماخوردگی/فصل سرما و کاهش دمای هوا به معنای آغاز و شیوع بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آلرژی فصلی و افسردگی است اما با مصرف 5 خوراکی ساده می‌توان از تمام بیماری‌های فصل پاییز و زمستان در امان ماند.

 
به گزارش مهر، تغییر هر فصل به معنای تغییر شیوه زندگی و ورود بیماری های جدید است. اما با کمی دقت در عادات تغذیه ای و رفتاری می توان از ابتلا به بیماری های مختلف در امان ماند و فصلی بدون ابتلا به بیماری را گذارند.
 
مصرف خوراکی‌های سم زدا
خوراکی هایی با القاب سم زدا وجود دارند که می توانند وضعیت سلامتی را بهبود بخشند. برای مثال چکاندن چندین قطره لیمو ترش در آب و مصرف صبحگاه آن می تواند به سم زدایی بدن پرداخته یا مصرف شب هنگام آب آناناس نیز می تواند همین خاصیت را داشته باشد.
 
از مصرف غذاهای چرب بپرهیزید
اگر در منطقه سیبری و هوای فوق العاده سرد زندگی می کنید تنها به مصرف غذاهای پر چرب روی ببرید اما در غیر این صورت از مصرف غذاهای خیلی چرب در زمستان بپرهیزید زیرا مصرف غذاهای چرب هیچ تاثیری در گرم شدن بیشتر شما ندارد نه غذاهای چرب و نه غذاهای شیرین. علاوه بر این، مصرف غذاهای چرب می تواند تاثیر منفی بر کبد داشته باشد و به بیماری های کبدی منجر شود.
 
منیزیم علیه افسردگی و خستگی
اگر احساس خستگی و افسردگی مفرط  می کنید به مصرف منیزیم بپردازید زیرا خوراکی های حاوی منیزیم می توانند علیه افسردگی و خستگی بتازند. بهترین مواد غذایی که سرشار از منیزیم هستند عبارتند از سبزی هایی مانند اسفناج، گوجه فرنگی، مغز بادام، فندق، تخمه کدو، موز، انجیر خشک، غلات سبوس دار  و البته مکمل های دارویی نیز می توانند مفید باشند.
 
مصرف پروتئین را افزایش دهید
مصرف پروتئین می تواند شما را از حالت افسردگی و خواب آلودگی در فصل زمستان دور نگه دارد پس در وعده صبحانه خود خوراکی هایی که دارای مقادیر قابل توجهی از پروتئین هستند را بگنجانید. از میان خوراکی های حاوی پروتئین می توان به مواردی مانند آجیل ها، دانه های روغنی، تخم مرغ و پنیر اشاره کرد.
 
مصرف آب روزانه را افزایش دهید
در زمستان باید آب بیشتری به نسبت تابستان در اختیار بدن قرار بگیرد گرچه کمتر این نیاز را در فصل زمستان احساس می کنیم. نوشیدن حداقل 1.5 لیتر آب در زمستان توصیه می شود.

ارتباط ویروس تبخال با آلزایمر/متخصصان سوئدی در دو مطالعه به ارتباط میان ویروس تبخال با افزایش احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر پی بردند.

این متخصصان اظهار داشتند: شناسایی یکی از عوامل ایجاد‌کننده بیماری آلزایمر یعنی ویروس تبخال یک موفقیت در مسیر شناخت بیشتر آلزایمر به حساب می‌آید.

دکتر «هوگو لاوهیم»، یکی از متخصصان این بررسی گفت: اینکه درمان تبخال با داروهای ضدویروسی می‌تواند روند پیشرفت بیماری آلزایمر را کُندتر کند هنوز مشخص نیست اما شناسایی این رابطه، یافته ارزشمندی در مطالعات آزمایشگاهی به حساب می‌آید. هر چند هنوز اطمینانی از رابطه علت – معلولی بین بیماری آلزایمر و ویروس تبخال وجود ندارد.

از سوی دیگر دکتر «سام گاندی» از مرکز سلامت شناختی بیمارستان Mount Sinai در نیویورک گفت: ادعای ارتباط آلزایمر با تبخال نمی‌تواند حقیقت داشته باشد. در این بررسی به مکانیزم این ارتباط اشاره‌ای نشده است و اطلاعات جدید به نظر قطعی نیست.

تب‌خال یک عفونت رایج است که 90 درصد مردم به آن مبتلا می‌شوند و یک ویروس عامل ایجاد‌کننده آن است. متخصصان سوئدی معتقدند که فرضیه‌ ارتباط‌ دهنده ویروس تبخال و بیماری آلزایمر این است که ویروس، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و فرصت می‌یابد که به مغز راه پیدا کند و روند زوال عقلی ظاهر شود.

در یکی از این بررسی‌ها روی حدود 3500 نفر و در مدت 11 سال مطالعه‌ای انجام گرفت و مشخص شد دارا بودن برخی آنتی‌بادی‌های مرتبط با عفونت تبخال خطر ابتلا به آلزایمر را تا دو برابر افزایش داده است. در مطالعه دوم، نمونه‌های خون 360 بیمار مبتلا به آلزایمر حدود 9 سال قبل از تشخیص بیماری جمع‌آوری شده بود. سپس متخصصان به مقایسه نمونه خون آنان با نمونه خون افراد سالمی پرداختند که در آنها ارتباطی بین آلزایمر و تبخال مشاهده نشده بود. در ابتدا ارتباطی بین ویروس تبخال و آلزایمر مشاهده نشده اما پس از آن وقتی تنها نمونه خون افراد مبتلا به آلزایمر که حداقل به 6.6 سال قبل بازمی‌گشت، بررسی شد متخصصان به وجود ارتباط قابل توجهی بین ویروس تبخال و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر پی بردند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث‌ دی، متخصصان سوئدی در این دو مطالعه با استناد به یافته‌های آماری خود می‌گویند که ویروس تبخال سهم قابل توجهی از تمامی موارد بیماری آلزایمر یعنی حدود 40 تا 50 درصد را به خود اختصاص می‌دهد.

 



 

پایان خبر"



این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پروانه انتشار

پایگاه خبری
به موجب ماده 13 قانون مطبوعات

مصوب 1364/12/28مجلس شورای اسلامی
پروانه انتشار پایگاه خبری "یزدفردا "

در زمینه " اقتصادی،سیاسی"

به زبان "فارسی"

به شماره

ثبت "76093"

صادر گردید .

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

محتویات این صفحه را به زبان  مورد نظر خود ترجمه کنید

This page is translated into your language 

 



  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارش ها ومسنندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا