استاندار یزد در پیامی به مناسب روز جهانی معلولین با اشاره به ارزش‌ها و توانایی‌های معلولین، فراهم ساختن بستر نقش‌آفرینی بیش‌ازپیش آنان را در جامعه ضروری دانست.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "متن کامل پیام «سید محمد میرمحمدی» بدین شرح است:
12 آذر فرصتی است برای ارج نهادن به ارزش‌ها و توانایی‌های معلولین و كارآمدي آن‌ها و همچنين يادآوري ضرورت فراهم‌سازی بستر نقش‌آفرینی بیش‌ازپیش براي اين عزيزان تا با فرصت‌های ایجادشده بتوانند استعدادهايشان را بروز دهند و از طرف ديگر توجه به اين اصل مهم و حياتي ضرورت پيشگيري از معلولیت‌ها كه اهميت بيشتري خواهد داشت.
روز جهاني معلولين متعلق به کسانی است که به دلايل مختلف دچار نقص عضو يا مشكلات جسمي و ژنتيكي گردیده‌اند و آمار تصادفات جاده‌ای به‌ویژه نوع تصادفاتی که بیشترین آمار معلولیت را به خود اختصاص داده است و يا ملاحظه نوزادان معلول مادرزادي كه در اثر سهل‌انگاری و شيوه نادرست و بي‌اطلاعي از شرايط ازدواج و زناشويي به دنيا آمده‌اند و يا حوادث ناشي از كار موجب معلوليت آن‌ها شده است ما را در امر اطلاع‌رسانی و آموزش‌های ضروري سبك زندگي و کسب‌وکار حساس‌تر و مسئوليت خطير دستگاه‌های مربوط را آشكارتر می‌نماید.
بنابراين نسبت مقوله پيشگيري از معلولیت‌ها نبايد غافل بود و در اداي وظيفه فردي و اجتماعي در ارتباط باکرامت انساني معلولين و حقوق شهروندي آن‌ها نيز نبايد كوتاهي نمود.
نگاه دقيق به زندگي كه گلشني است آكنده از زیبایی‌ها، ارزش‌ها و معنويات و همچنين گوهر وجودي انسان و فطرت پاك خدايي او كه مفتخر به جانشيني خدا در زمين گرديده است ابعاد وجودي انسان را فراتر ازآنچه مشهود است معرفي می‌نماید با اين نگاه معلولان گاه عرشيان و بهشتيان روي زمين به شمار مي‌روند و گاه مشاهده می‌شود كه بعضاً باجان و دلي قوي توانسته‌اند چهره‌های ماندگار تاريخ و سرآمدان روزگار شوند و ما به همه اين عزيزان محبت و ارادت می‌ورزیم و براي بروز استعدادها و رفع آلام احتمالي آن‌ها از هيچ كوششي فروگذار نخواهيم كرد.
این‌جانب ضمن گرامیداشت 12 آذرماه روز جهانی معلولان، اين روز را به مردم شريف و معلولان گران‌قدر تبريك ميگويم و همت و تلاش معلولاني كه معلولیت را عامل محدودیت خود نمی‌دانند ارج نهاده و سلامتي و عزت و عافيت همه را از خداي سبحان مسئلت دارم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا