به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "محمد زارع سروی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد اظهار داشت : الگو پذیری و سرمشق گرفتن از رفتار دیگران از ویژگی هایی است که به حکم آفرینش در وجود انسان به ودیعه نهاده شده است . این ویژگی در گروه سنی کودک نمود بیشتری دارد . از همین رو در تقارن اول و دوم آبان 1394 با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ، غنچه های هلال احمر این شهرستان نیز به عزاداری سید و سرور شهیدان و حضرت علی اصغر علیه السلام پرداختند و با مصائب و کرامات اباعبدلله الحسین علیه السلام بیش از پیش آشنا شدند .

ویژه برنامه گل گشت غنچه های هلال احمر به مناسبت شصت و هشتمین سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در روز 14 آبان یکی دیگر از برنامه های اجرا شده در این ماه بود .

در سومین برنامه ، غنچه های هلال احمر با هدف فراگیری آموزش های خاص عبور و مرور در خیابان ، علائم و چراغ راهنمایی و رانندگی ، پل عابر پیاده و رعایت حق تقدم به بازدید از مدرسه ترافیک راهنمایی و رانندگی شهرستان یزد رفتند .

در پایان آبان ماه و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی غنچه های هلال احمر در نمایشگاه کتاب برپا شده در محل مهد کودک به قرض دادن کتاب داستان های خود به بقیه دوستان و برگزاری جلسات جمع خوانی کتاب های خود پرداختند .

محمد زارع سروی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد بیان کرد : غنچه‌های هلال یکی از ورودی‌های سازمان جوانان هلال احمر هستند که مهم‌ترین شرط ورود به آن داشتن سن ۵ الی ۷ سال است و فعالیت‌های این شاخه اغلب شامل آموزش‌های ابتدای کمکهای اولیه و مباحث امدادی در قالب زبان کودکانه و برنامه‌های مناسبتی و بشر دوستانه به منظور گسترش فرهنگ صلح و دوستی است .

این برنامه ها با همت مهد کودک گلهای زندگی و پیش دبستانی نفیس که از کانون های فعال غنچه های هلال احمر شهرستان یزد می باشند برگزار گردید .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا