فرماندار يزد به همراه معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري، مدير آموزش و پرورش استثنايي استان و جمعي ديگر از فرهنگيان از آثار هنرمند « استاد عزيزا... اخوان كفاش » بازديد كرد.

به گزارش  واحد دریافت خبر یزدفردا" " محمود شاكري شمسي " در حاشيه بازديد از آثار هنرمند يزدي « استاد عزيزا... اخوان كفاش » با تجليل و تقدير از ظرافت و زيباي آثار هنري وي اظهار داشت: هنر محل تجلی آرمان های ذهنی هنرمند است و اگر هنرمند اهل دیانت باشد، اعتقادات او در اثر هنری اش منعکس می شود.

فرماندار يزد با تأكيد به اينكه هنرمندان مي توانند در تبیین مفاهیم و ارزش های اسلامي تأثيرگذار باشند افزود: خلوص نيت و عشق به ائمه اطهار (ع)به ويژه احياي فرهنگ شيعي در آثار استاد اخوان كفاش به خوبي نمايان است.

وي خاطرنشان ساخت: عزت نفس بالا، پشتكار، اعتقاد، عشق به پروردگار، مناعت طبع و تواضع از مهمترين خصوصيات فردي اين هنرمند است كه توانسته در مسير موفقيت ايشان مهم و تأثيرگذار باشد.

" شاكري شمسي " خواستار تربيت هنرمندان در اين زمينه شد و تصريح كرد: هنرمندان بايد با تربيت هنرجويان جديد مسير را براي رونق اين هنرهاي ارزشمند در سال هاي آينده نيز هموار سازند.

گفتني است نفیس ‌ترین تابلو  اين هنرمند با عنوان انتظار مي باشد.

این تابلو در ابعاد ۷.۵ در ۵.۷ متر و به ضخامت ۱۲۰ سانتیمتر از چوب ساخته شده و با اسامی مبارک الهی و صفات مختص خداوند و ائمه اطهار (ع) تزئین شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا