به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "مراسم انعقاد قرارداد ساخت كارخانه فولاد بافق كسري با حضور نماينده مردم بافق در مجلس شوراي اسلامي ، امام جمعه ، فرماندار ، مدير عامل صندوق بازنشستگي فولاد كشور ، مديرعامل شركت سنگ آهن مركزي ، اعضاي شوراي اسلامي شهر وجمعي از مسئولان معدنی و مدیران شهرستان بافق با شرکت «ساینو استیل» چین و نصب قائم برگزار شد.

امام جمعه بافق در این جلسه با ابراز خرسندی از محقق شدن ساخت کارخانه فولاد در بافق گفت: آنچه که باید شرکتهای داخلی و خارجی بدانند این است که بستر و زمینه سرمایه گذاری مناسبی فراهم است.

حجه الاسلام سید جواد سلیمانی با تاكيد بر وحدت ، همبستگي و وفاقي كه در مجموعه شهرستان بافق است ، خاطر نشان كرد : باید ظرفیتهای معدنی بافق در ایران و جهان معرفی شود تا با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی شاهد یک حرکت بزرگ اقتصادی در شهرستان بافق باشیم.

فرماندار بافق هم با بیان اینکه امسال به عنوان سال همدلي و همزباني از سوي مقام معظم رهبري بيان شده و سال خوبي براي كشور و شهرستان رقم خورده است گفت : اكنون كشور در شرايطي است كه روزهای پایانی طرح برجام را می گذراند كه در اين مدت اغلب كشور ها بخصوص جمهوری خلق چین در اجراي اين برنامه همراهي و همكاري خوبي با جمهوري اسلامي ايران داشته اند.

سید مهدی طلایی مقدم بیان کرد: شرکت پیمانکاری چینی، پذیرفته است که چه تحریمها باشد وچه برداشته شود به کار و تعهد خود ادامه دهد و ما نیز در همه جا همراه این شرکت خواهیم بود.

وي با اشاره به شرايط فعلي شهرستان و همدلي و همصدايي كه بين مردم و مسئولين بافقي وجود دارد ، تصريح كرد : شهرستان بافق آماده پذيراي هرگونه سرمايه گذار داخلي و خارجي است زيرا بافق به عنوان نقطه عطف كسب و كار در كشور بهترين مكان براي سرمايه گذاري خواهد بود.

طلايي مقدم در پايان با تشكر از همراهي و مساعدت همه مسئولان ، اجرای طرح فولاد بافق کسری را موجب ایجاد تحول اقتصادی در کشور و توسعه و رونق شهرستان بافق دانست و گفت : با راه اندازي اين كارخانه از خام فروشی سنگ آهن در این شهرستان جلوگيري خواهد شد.

رحمان مظفری در حاشیه مراسم انعقاد قرارداد ساخت کارخانه فولاد بافق كسري گفت : با برگزاری تشریفات مناقصه و گشایش پاکت های مرتبط با آن، شرکت «ساینو استیل» چین و نصب قائم، در قالب کنسرسیوم به عنوان پیمانکار انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه تمامی زیرساخت های این طرح از قبیل آب، برق، تلفن و خطوط دسترسی ریلی و حصارکشی و فضای سبز انجام شده است، بیان کرد: با توجه به فراهم شدن زیرساخت های لازم شرکت های پیمانکاری می توانند از هم اکنون فعالیت خود را برای احداث کارخانه فولاد بافق کسری آغاز کنند.

مدير عامل كارخانه فولاد بافق كسري مدت زمان ساخت این کارخانه را ۴۲ ماه اعلام کرد و افزود: برای ساخت، تکمیل و راه اندازی این طرح، اعتباری بالغ بر ۴۰۴ میلیون یورو سرمایه گذاری خواهد شد.

مظفری خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این کارخانه، زمینه اشتغال بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و ۶هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا