یزدفردا"آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: برگزاری پیاده روی اربعین حسینی برای شیعه و مملکت ما اسباب عزت است.

به گزارش واحد تامین خبر پایگاه خبری یزدفردا "  این مرجع تقلید در دیدار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت افزود: خدمت و پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) بهترین افتخار است، امیدواریم بتوانیم به وظیفه های خود درقبال زائران بخوبی عمل کنیم.

وی ادامه داد: افتخار خدمتگزاری به زائران اربعین حسینی را نمی شود توصیف کرد، شهادت سیدالشهدا (ع) آثار و برکت های زیادی دارد و روز به روز هم این برکت ها افزایش می یابد.

آیت الله صافی گلپایگانی بیان کرد: از روزی که سید الشهدا(ع) به شهادت رسیدند فریاد اظهار ارادت به آن حضرت تا امروز ادامه پیدا کرده است و روز به روز این ارادت و درک مردم بیشتر می شود.

وی افزود: مردم در حرکت پیاده روی اربعین حسینی به صورت خودجوش برای ابراز عشق و ارادت خود به ابا عبدالله(ع) به میدان آمده اند.

این مرجع تقلید اظهارکرد: با این پیاده روی، قیام امام حسین(ع) بیشتر در دنیا انعکاس پیدا می کند و حقیقت سید الشهدا(ع) بیش از گذشته ظاهر می شود، این حرکت، برنامه ای الهی است و اشخاصی که برای آن زحمت می کشند همه با روحیه مخلصانه فعالیت می کنند اگر در تمام کشورها بگردیم چنین انسان هایی نمی بینیم.

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: ارادتی که مردم به امام حسین(ع) اظهار می کنند بسیار جلوه بالایی دارد و عشق به سالار شهیدان درمیان جوانان و مردم موج می زند و روز به روز هم شاهدیم که استقبال از زیارت امام سوم شیعیان بیشتر می شود در این بین افرادی که قصد سوء داشته باشند منکوب هستند و نمی توانند با حقیقت قیام امام حسین(ع) و شور شیعیان مبارزه کنند.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر که یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) بود باید در ایام عزای آن امام زنده باشد.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت روز یکشنبه با سفر به قم با جمعی از علما و مراجع تقلید دیدار می کنند.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی حج
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا