پایگاه خبری یزدفردا "رئیس کمیسون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد به همراه چند تن از کارشناسان شهرداری از مسیرهای ویژه تردد معلولین در پارک کوهستان بازدید کردند.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "معلولان به دلیل ناتوانی در حرکت بیشتر زمان روز را در خانه سپری می کنند و همین موضوع باعث رخوت و کسالت آنها می شود. این درحالی است که اگر مسئولان با مناسب سازی معابر و بوستان ها امکان حضورمعلولان را در جامعه فراهم کنند این قشر به راحتی به زندگی ادامه می دهند. در اين راستا، رئیس کمیسيون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد به اتفاق کارشناسان شهرداری از مسیرهای ویژه تردد معلولین در پارک کوهستان بازدید کردند.

سپنتا نیکنام  در این بازدید با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر یزد جهت مناسب سازی معابر پارکها گفت: در نظر است تا 12آذر ماه روز معلولین، در این پارک تمام مسیرهای تردد ویژه معلولین به طور کامل راه اندازی شود و طی سه ماه گذشته بیش از 200میلیون ریال در این راستا هزینه شده است.

 وي در ادامه از نصب ست های ورزشی ویژه معلولین برای اولین بار در یزد در این پارک خبر دارد.

رئیس کمیسون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد ضمن تاکید بر این نکته که رمپ‌های ورودی مخصوصی هم تهیه می‌شود تا مسیر معلولین با دیگران تعارض پیدا نکند، یادآور شد:  این حق معلولان است که از حقوق اجتماعی مثل همه برخوردار باشند و تلاش بر اين است تا در زمینه رفع مشکلات آنها اقدامات اساسی انجام شود.

گفتني است موضوع هایی از قیبل طراحی استاندارد پیاده روها، نصب راه بند مخصوص عبور و مرور ویلچر، ایجاد پارکینگ ویژه معلولین و نصب وسایل بازی متناسب با شرایط جسمی معلولان  از دیگر نکاتی بودکه در این بازدید مورد بحث وبررسی قرار گرفت. 

همچنین در این بازدید2تن از معلولین حضور داشتند و از نظرات آنها در جهت مناسب سازی مسیرهای ویژه معلولین استفاده مي شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا