برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی استان یزد

اولین جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی استان یزد به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بافق در اسفندماه امسال برگزار می شود.

محسن مزیدی، معاون پژوهش و فنآوری واحد بافق، با اعلام این خبر گفت: جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی استان یزد برای اولین بار هدف ایجاد پل ارتباطی مشترک بین سه رکن صاحب ایده، سرمایه گذار و صنعت در 13 اسفندماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار می شود.

وی افزود: کسب و کارهای نوپا، ایده های نوآورانه و محصولات با ارزش افزوده برتر از زمینه های این جشنواره هستند که با همکاری فرمانداری، اداره صنعت و معدن، اداره کار و تعاون، پارک علم و فناوری و شرکت سنگ آهن بافق و با مشارکت واحد های دانشگاه آزاد یزد و بهاباد برگزار می شود.

همایش فنآوری نانو در دانشگاه آزاد اسلامی بافق

به مناسبت هفته فناوری نانو همایشی در تالار آفرینش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق برگزار شد.

به گفته محسن مزیدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بافق این همایش به همت این حوزه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به مناسبت  دومین هفته استانی فناوری نانو تشکیل شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش آشنایی دانشجویان و شرکت کنندگان با مبانی فناوری نانو و کاربرد آن در صنایع مختلف می باشد.

در این همایش یک روزه، سخنرانان با تشریح فناوری نانو و کاربردهای آن در علوم مختلف و دستاوردهای دانشمندان ایرانی در این حوزه مهم و جدید، ایران را یکی از هفت قدرت مطرح در این زمینه برشمردند.

شایان ذکر است نمایشگاهی با عنوان دستاوردهای نانو نیز در جنب سالن همایش، برپا شد.

هفته استانی فنآوری نانو در دانشگاه آزاد اسلامی بافق

با هدف شناسایی و ترویج فناوری نانو، دومین هفته استانی فناوری نانو در دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار می شود.

حسینعلی لازمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق با اعلام این خبر گفت: به منظور شناسایی پتانسیل های استان یزد در حوزه فناوری نانو و ترویج دانش آموزی، دانشجویی و صنعتی این فناوری و همچنین بررسی موانع و مشکلات توسعه نانو در استان، دومین هفته استانی فناوری نانو از تاریخ 30 آبان تا 5 آذرماه در استان یزد برگزار می شود.

وی افزود: با همکاری های بعمل آمده در پنجم آذرماه، واحد دانشگاهی بافق، میزبان فعالان و اساتید حوزه فناوری نانو خواهد بود تا آخرین یافته های علمی در این زمینه را در سه رده صنعتی، دانشجویی و دانش آموزی برای علاقمندان تشریح کنند.

آشنایی با مبانی کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی بافق

همزمان با هفته جهانی کارآفرینی و در راستای ترویج کارآفرینی همایش ویژه ای تحت عنوان ” آشنایی با مبانی کارآفرینی ” با حضور فرماندار ، جمعی از مسئولان و دانش آموزان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی واحد بافق در ابتدای این همایش حسینعلی لازمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق ضمن خیرمقدم به حاضران، به تشریح برنامه های بلند مدت دانشگاه برای فعال سازی شرکت های دانش بنیان و ایجاد مراکز کارآفرینی و حرکت دانشگاه بسمت درآمدهای غیرشهریه ای پرداخت.

در ادامه فرماندار بافق در این همایش ضمن تبریک هفته کارآفرینی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان در حوزه های مختلف گفت : شهرستان بافق با توجه به تدوین سند توسعه حول چهار محور صنایع معدنی و جوار فولادی ، جوار ریلی ، کشاورزی و گردشگری نقشه راه توسعه و پیشرفت را برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران و عموم محیا نموده است.

سید مهدی طلایی مقدم با اشاره به اینکه کار آفرینی و نوآوری فرایندی از ارائه خلاقیت و استفاده از امکانات و فرصت های موجود است خاطر نشان کرد :یک کارآفرین سرمایه دار نیست ولی قادر است از سرمایه های راکد به خوبی استفاده کند.

وی افزود : یک کارآفرین به منظور تحقق ایده اش با بهره گیری از امکانات و فرصت های موجود و تکیه بر دانش و استعدادهای فردی خود می تواند با مدیریت خوب ایده اش را محقق ساخته و از این راه کسب درآمد کند.

رئیس اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بافق نیز ضمن تبریک هفته کارآفرینی و تشکر از مساعدت های فرمانداری و دانشگاه آزاد مبنی بر تشکیل این همایش گفت : هدف از برگزاری تفهیم به دانش آموزان که خلاقیت یک نوع فرهنگ برای بروز خلاقیت و نوآوری است.

در ادامه یکی از مدیران موفق استان یزد در حوزه کارآفرینی به ارائه تجربیات خود برای دانش آموزان پرداخت و تجربیات و موانع موجود بر سر راه یک کارآفرین را با ذکر مثال های مختلف بیان کرد.

گفتنی است هفته آخر آبان ماه (هفته سوم نوامبر) را هفته جهانی کارآفرینی می نامند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا