یزدفردا:پاتریک ابیشر، رئیس دانشگاه EPFL سوئیس،  ضمن استقبال از ایجاد مراکز رشد فناوری های نرم گفت: من معتقد بوده ام که در حوزه مدیریت، اقتصاد و به طور کلی علوم انسانی می توان فعالیتهای بسیار خوبی را انجام داد. من مدتهاست روی این مسئله اندیشیده ام و امروز تجربه پارک علم و فناوری یزد در ایجاد مرکز رشد فناوری های نرم به من ثابت کرد که این حوزه قابلیت بالایی برای فعالیت دارد و شرکتهای زیادی می توانند حول این موضوع شکل بگیرند و کارهای بزرگی را به انجام برسانند.

 ابیشر در پاسخ به این سوال که ارتباط دانشگاه EPFL، با پارکهای علم و فناوری چگونه است؟ گفت: دانشگاه EPFL، پارک علم و فناوری بزرگی درون خود دارد به صورت متوسط هر دو هفته یکبار یک شرکت در آن پذیرش می شوند . وی بیشتر ورودی های این پارک را شرکتهای شکل گرفته از دانشگاه عنوان کرد و گفت: در این پارک و بیشتر پارکهای علم و فناوری اروپا شرکتهای بسیار بزرگ حضور دارند که این وضعیت در پارکهای ایران چندان چشمگیر نیست و بیشتر از شرکتهای کوچک و متوسط حمایت می شوند

ابیشر، پارک علمی کودکان و نوجوانان را بسیار ایده جالبی دانست و گفت: اینکه پارک علم و فناوری یزد روی کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری می کند بسیار ارزشمند است و در اروپا کمتر پارکی وارد فعالیت در این حوزه شده است.

وی تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه EPFL را قابل توجه دانست و گفت: موفقیتهای آنها نشان از استعداد بالای جوانان ایران دارد.

رئیس دانشگاه EPFL سوئیس در پاسخ به این سئوال که جالب ترین بخش این بازدید را در چه دیده اید، گفت:

فضای دلپذیر و سنتی پارک علم و فناوری یزد بسیار زیباست و انسان را به وجد می آورد. وی بازدید از شرکت شکلات را از بخش های زیبای بازدید خود دانست و گفت؛ من امید و علاقه را در چشمهای این جوان دیدم.

ابیشر همچنین کار عملیاتی در حوزه علوم انسانی و بیوتکنولوژی را بسیار ارزشمند تعبیر کرد و گفت: فعالیت مرکز رشد زیست فناوری پارک یزد و نحوه ارتباط این مرکز با دانشگاه علوم پزشکی یزد می تواند مدلی برای پارک EPFL سوئیس باشد.

 در پایان وی ابراز علاقه نمود تفاهم نامه ای بین پارک علم و فناوری یزد و دانشگاه EPFL منعقد و موضوعات مطرح شده در این بازدید به صورت عملیاتی پیگیری شود و به عنوان صحبت آخر ایشان اظهار امیدواری نمود تا بزودی به ایران بازگردد و با فرصت کافی به بازدید از این پارک بپردازد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا