یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری فردی که به صورت اینترنتی اقدام به برداشت غیر مجاز به مبلغ حدوداً 110 میلیون ریال از حساب بانکی یکی از شهروندان کرده بود، توسط این پلیس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ پورسعید رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: کارشناسان پلیس فتا بوشهر در پی شکایت فرد کاسب کاری مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش بلافاصله با تشکیل تیم عملیاتی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات گسترده انجام شده توسط مأموران مبارزه با جرایم سایبری و انجام بررسی های فنی مشخص شد برداشت کننده غیرمجاز اقدام به  خرید اینترنتی از سایت و تهیه  وسایل الکرونیکی و گوشی موبایل نموده است.

سرهنگ پورسعید تصریح کرد:  با هماهنگی لازم قضایی متهم به این پلیس احضار و در خصوص موضوع از وی تحقیق شد که  نامبرده در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرم گردیده ولی در ادامه پس از مشاهده مدارک و مستندات گردآوری شده و موجود در پرونده، صراحتاً به بزه انتسابی معترف و چگونگی ارتکاب جرم را تشریح و اظهار داشت: شاکی پرونده از دوستان وی بوده و چون اطلاعات حساب خود را در گوشی تلفن همراهش نگهداری مینمود در یک مرحله که برای دریافت شارژ تلف ، گوشی خود را در اختیار من قرار داده بود اطلاعات حساب وی را برداشته و اقدام به خرید از سایت نمودم  وحال از کرده خود نادم وحاضر به جبران خسارت وارده می باشم .

پورسعید در ادامه گفت : در نهایت با توجه به اعتراف متهم به بزه انتسابی پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب  ارسال و قرار قضایی متناسب برای وی صادر شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در پایان گفت : حفظ اطلاعات محرمانه شخصی كاربری به شرح نام كاربری ( User Name)، كلمه عبور(Password)  رمز دوم كارت و cvv2 و پرهیز از ارسال آنها به صورت نامه الكترونیكی و پیام كوتاه، تعویض فوری كلمه عبور و رمز دوم كارت در صورت افشای عمدی یا غیرعمدی آن ها و تعویض كلمات عبور در فواصل حداكثر یك ماهه از دیگر تأكیدات این پلیس بوده  و بدیهی است که لازم است كد كاربری و رمز عبور خود را هیچ گاه یادداشت نکرده و تلاش كنید آن را در حافظه خود حفظ و به هیچ وجه رمز خود را در اختیار دیگران و حتی كاركنان بانك قرار ندهید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا