یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا همدان از شناسایی و دستگیری فردی که به صورت غیرمجاز مبلغ 15 میلیون ریال از حساب شهروند همدانی پول برداشت کرده بود، خبر داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:"سرهنگ امینی" با اعلام این خبر افزود: با مراجعه و ارائه شکوائیه شهروند همدانی مبنی بر سرقت از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: در تحقیقات مشخص شد برداشت ها در دفعات متعدد و به صورت خرید شارژ تلفن همراه صورت گرفته است.

وی افزود: باانجام اقدامات فنی و با بکارگیری شگردهای پلیسی، فردی که از دانش بالای رایانه ای برخوردار و قصد پاک کردن رد پای خود را در پرونده داشت شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی طی عملیات غافلگیرانه ای دستگیر شد.

سرهنگ امینی اظهار کرد: متهم در مواجهه با ادله و مستندات انکارناپذیر رایانه ای به بزه انتسابی اقرار و در بازجویی فنی به عمل آمده عنوان کرد که به دلیل اعتمادی که شاکی به وی داشته اطلاعات حسابی که وام ازدواج وی به آن واریز شده بود را در اختیارش گذاشته و او با خیانت در امانت برداشت ها را انجام داده است .

رئیس پلیس فتا همدان در پایان ضمن بیان کشف صد در صدی پرونده های ارجاعی، توصیه هایی به شرح ذیل به شهروندان ارائه کرد:

1-     از در اختیار قرار دادن کارت و اطلاعات حساب بانکی به دیگران خودداری نمایند

2-     رمزهای عبور خود را به عنوان یک سند محرمانه محسوب و آنها را به صورت دوره ای تغییر دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا