یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان مازندران، از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری و سرقت پیامکی خبر داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ"حسن محمدنژاد" در تشریح این خبر گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده از مرجع قضایی مبنی بر کلاهبرداری های پیامكی و تلفنی از شهروندان،موضوع به صورت ویژه در دستور كار کارشناسان و کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی مازندران افزود: مالباختگان در تحقیقات پلیسی اظهار داشتند،درپی دریافت پیامك هایی با مضمون برنده شدن در قرعه کشی از آنان خواسته شده برای دریافت جایزه نقدی خود پس از تماس با شماره تلفن اعلامی، اطلاعات حساب بانکی خود را برای انتقال وجه ارائه کنند که پس از این عمل مبالغ زیادی از حساب بانکی آنان بطرز مشکوکی خارج می شد.

رئیس پلیس فتا مازندران ادامه داد: ماموران با دریافت این اطلاعات با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی سرانجام موفق شدند،فردی را که با استفاده از این شگرد کلاهبرداری می کرد، شناسایی کنند.

محمدنژاد افزود:با شناسایی متهم،کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضایی این فرد را در یک عملیات غافلگیرانه در تهران دستگیر کردند.

وی افزود:متهم در تحقیقات اولیه، منکر برداشت وجوه از حساب مالباختگان شد اما پس از ارائه مدارک و مستندات در نهایت لب به سخن گشود و به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرهنگ محمدنژاد با بیان اینکه برابر اظهارات متهم به کلاهبرداری وی اطلاعات حساب بیش از ده ها نفر را داشته و از تعداد زیادی از آنها اقدام به سرقت اینترنتی کرده، افزود:این فرد تنها در یک سرقت اینترنتی از حساب یکی از شهروندان بیش از 65میلیون ریال سرقت کرد.

رئیس پلیس فتای مازندران با هشدار به شهروندان از آنان خواست: برای پرداخت و انتقال وجه به حساب شما نیازی به مراجعه حضوری جلوی دستگاه عابر بانک نمی باشدو برای انتقال وجه به حساب فقط شماره کارت یا شماره حساب کافی بوده و نیازی به ارسال مشخصات کامل حساب (رمز دوم ، CVV2 ، تاریخ انتقضاء و ...) نمی باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا