یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردی كه با هك و نفوذ به ایمیل شهروندان برای اطرافیان و دوستان صاحبان ایمیل ها پیام های ناشایست ارسال می كرد با شكایت ده ها نفر توسط كارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ " سید مصطفی مرتضوی " رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت:در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فردی ناشناس به ایمیل شخصی وی نفوذ كرده و برای دوستان و آشنایانش پیام های ناشایست و نامناسب ارسال می كند بررسی موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های انجام شده و اقدامات تخصصی در فضای مجازی سرانجام متهم كه جوانی 25 ساله است شناسایی و در یك عملیات ویژه حین نفوذ به ایمیل یكی از شهروندان در منزلش دستگیر شد.

این مقام مسئول عنوان داشت: متهم در مواجهه با مدارك و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را سرگرمی عنوان كرد.

سرهنگ مرتضوی با هشدار به كاربران اینترنت گفت:شهروندان باید در حفظ و نگهداری رمز عبور خود نهایت دقت را داشته باشند و از رمز های عبور قوی برای ایمیل های خود استفاده كنند.

وی افزود: به شهروندان توصیه می كنیم هرگز ایمیل های ناشناس و یا با مضامین غیر اخلاقی و فریبنده را باز نكنند زیرا ممكن است این ایمیل از طرف یك هكر برای نفوذ به رایانه ارسال شده باشد.

این مقام مسئول عنوان داشت: برای پیشگیری از نفوذ هكرها به رایانه حتماً موقع ترك كامپیوتر از ایمیل خود sign out شده، موقع ورود به ایمیل تیك گزینه مربوط به یادآوری پسورد را برداشته و در صفحه ای كه نام ایمیل و كلمه عبور را وارد می شود دقت شود كه صفحه جعلی نباشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا