یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :عامل انتشار مطالب کذب و تصاویر خصوصی دختر جوان در فضای سایبر توسط پلیس قوچان خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:فرمانده انتظامی شهرستان قوچان در تشریح این پرونده سایبری گفت: دختری جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر انتشار مطالب کذب و تصاویر خصوصی اش در فضای سایبر تقاضایی رسیدگی به پرونده اش را می کند.

سرهنگ"علی حیرانی" افزود: در تحقیقات به عمل آمده از این خانم جوان مشخص شد تمامی تصاویر خصوصی اش همراه با مطالب کذب در فضای مجازی منتشر شده است که مزاحمت های برای وی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات مالباخته با یک سری تحقیقات فنی عامل انتشار مطالب کذب و تصاویر خصوصی این دختر جوان را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

متهم جوان به نام مریم که از دوستان مجازی شاکی در یکی از شبکه های اینترنتی بود در مواجهه با ادله مستدل به بزه انتسابی اعتراف کرد.

 متهم جوان با اظهار ندامت گفت: در یکی از شبکه های اینترنتی با شاکی دوست شدم و با توجه به اینکه در خصوص موضوعی با شاکی اختلاف نظر پیدا کردم و شاکی در فضای عمومی چت روم به من فحاشی و توهین کرد درصدد انتقام از وی بودم.

پس از مدتی برای گرفتن با اغفال دوست مجازی مشترکمان که با وی ارتباط نزدیک داشت، عکس های شاکی را از طریق بلوتوث دریافت و عکس ها را همراه با مطالب کذب در شبکه های اجتماعی منتشر کردم.

سرهنگ حیرانی با اشاره به معرفی متهم و شاکی به مقام قضایی از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از برخی جرایم در فضای مجازی مانند انتشار عکس در این فضا از ذخیره عکس و تصاویر خانوادگی بر روی گوشی موبایل خودداری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قوچان در پایان به تمامی افرادی كه به هر نحو اقدام به هتك حیثیت در محیط مجازی می كنند، هشدار داد و گفت: بر اساس قانون جرائم رایانه ای هر كس بوسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی موجبات هتك حیثیت شهروندان را فراهم نماید افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محكوم می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا