یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان فارس از کشف چند پرونده برداشت غیر مجاز اینترنتی خبر داد که همگی در یک فروشگاه مواد غذایی در شیراز اتفاق افتاده است.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ "سید موسی حسینی" در این زمینه گفت: در اولین پرونده شاکی مرد 42 ساله ای است كه بیان می کند از حسابش مبلغ یك میلیون ریال به صورت خرید کارت شارژ برداشت شده و درخواست رسیدگی سریع به این موضوع را داشت.

وی ادامه داد: در ادامه با مطرح شدن دو پرونده مشابه دیگر که همگی کلمات عبور اول و دوم کارت بانكی آنها شبیه یکدیگر بوده و همچنین با یک روش از حسابشان برداشت گردیده است ، کارشناسان به این نتیجه می رسند که متهم همه این پرونده ها یک نفر می باشد.

این مقام انتظامی گفت: در نهایت با بررسی های انجام شده کارمند یک فروشگاه مواد غذایی به عنوان متهم شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حسینی گفت: متهم در بازجویی ها اعلام كرد که با سرقت اطلاعات کارت مشتریان و یادداشت كردن این اطلاعات توانسته است از تعدادی از کارتها که رمز اول و دوم مشابه داشته اند، با خرید کارت شارژ و فروش آن به مشتریان دیگر کلاهبرداری نماید.

رئیس پلیس فتا فارس با بیان این که انتخاب رمزهای ساده و در عین حال شبیه یکدیگر می تواند زمینه ساز اینگونه کلاهبرداری ها گردد، از شهروندان خواست رمز و اطلاعات شخصی حساب های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند زیرا امکان سوءاستفاده از این اطلاعات در آینده وجود دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا