یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رییس بخش مقابله با جرایم سایبر اوگاندا ضمن بازدید از بخش های مختلف پلیس سایبری ایران با مجموعه توانمندی های این پلیس آشنا شد و گفت : پلیس سایبری ایران پلیسی تخصص گرا و مجهز است.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:صبح امروز هیئت سایبری پلیس اوگاندا از بخش های مختلف پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی بازدید به عمل آورد و با مجموعه توانمندی های پلیس سایبری ایران آشنا شد.

در ضمن این دیدار،  سرهنگ رمضانی معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا ، این پلیس را پلیسی جوان در ساختار پلیس کشور معرفی کرد و گفت: توجه به ظرفیت سازی ، توسعه و تقویت همکاری های بین المللی بهترین راه حل برای مقابله با جرایم سایبری فراملی است لذا پلیس های سایبری یا بخش های مقابله با جرایم سایبر تمامی کشورها باید راه اندازی، به روز رسانی و استاندارد شوند.

وی با اشاره به ضرورت های توسعه ضریب نفوذ پلیس در فضای مجازی خاطر نشان کرد: در پدیده جهانی شدن ،امنیت بشر، از اهمیت بالایی برخوردار است و مجرمان در این فضا نباید احساس امنیت داشته باشند بر همین اساس ضریب خطرپذیری  بالایی را باید با حضور موثر خود در این فضا برای مجرمان ایجاد کنیم.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت : در صورتی که تعاملات در بین پلیس ها سایبری جهان افزایش یابد یقینا شاهد کاهش ضریب وقوع جرایم سایبری در سطح جهان خواهیم بود.

در ادامه این دیدار، رییس بخش مقابله با جرایم سایبری اوگاندا ضمن ابراز امیدواری به منظور افزایش تعاملات پلیس این کشور با پلیس فتا ایران گفت: پلیس سایبری ایران یک پلیس تخصص گرا و مجهز به فن آوری نوین است.

وی تاکید کرد: ما از این آمادگی برخوردار هستیم که از دانش و تجربیات پلیس ایران استفاده کرده و در این زمینه تعاملی مشترک ایجاد نماییم  تا در سایه این تعامل رسیدگی به جرایم سایبری با سرعت بیشتری صورت گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا