نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این مطلب که مقابله با تهاجم فرهنگی نیازمند ترویج قرآن در جامعه است، گفت: ترویج قرآن در جامعه لازمه مقابله با تهاجم فرهنگی است. 
آیت‌الله محمدرضا ناصری در افتتاحیه هشتمین جشنواره کشوری طرح قدس(قران در سما)، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) انس ویژه‌ای با قرآن داشتند، اظهار داشت: ایشان در طول روز چهار وعده قرآن می‌خواندند و در روز 10 جزء قرآن را ختم می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در آیه 82 سوره اسراء می‌فرماید که ما قرآن را نازل کردیم و خیلی از آیات قرآن شفا و رحمت است، گفت: بعضی افراد نه تنها از قرآن استفاده درست نمی‌کنند، بلکه اقدام به سوء استفاده از آیات قرآن کرده و با گمراهی وارد گروه‌های انحرافی هم می‌شوند.
امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت توجه مردم به قرآن، گفت: علاوه بر این افراد، گروهی هستند که قرآن را می‌خوانند و حروف، تجوید، لحن و صوت آن را یاد می‌گیرند و حتی حفظ هم می‌کنند اما حدود قرآن را ضایع می‌کنند و به دستورت آن عمل نمی‌کنند.
ناصری با اشاره به اینکه دستورات خداوند برای هدایت و سعادت به خیری بشریت است، گفت: حدود قرآن آن دستورات الهی است و ما باید به آنها به صورت کامل عمل کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد در ارتباط با دسته سوم انسان‌ها، گفت: یک عده هستند که قرآن را می‌خوانند و این قرآن به مانند یک داروی قوی برای آنها عمل می‌کند و اینها از این دارو استفاده می‌کنند و مرض‌های قلبی‌اش را درمان می‌کند.
وی با بیان این مطلب که انسان اگر دستورات خداوند را رعایت نکند، حدود قرآن را ضایع کرده، گفت: در صورتی که قرآن کریم را با توجه بخوانیم و به دستورات آن عمل کنیم، انسان را از تهاجم فرهنگی و ابزارهای آن از جمله ماهواره و فضاهای مجازی دور می‌شود.
امام جمعه یزد افزود: قرآن کریم برای انسان‌ها هم هدایت کننده، هم رحمت و هم بشارت دهنده برای تسلیم شدگان به خداوند و عمل کنندگان به دستورات خداوند است.
آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه قرآن کاملترین و بزرگترین معجزه الهی است، گفت: چیزی وجود ندارد که بگوییم ای کاش خداوند در قرآن کریم به آن اشاره کرده بود چرا که به فرموده قرآن کریم، همه چیز در قرآن بیان شده و فقط انسان‌ها باید در آن دقت داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در بخش دیگری از قرآن کریم بیان شده که خداوند بهترین را که قرآن است برای انسان فرستاده و با خواندن و دقت در قرآن، موی بدن انسان‌های خداترس راست می‌شود و تمام وجود انسان تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا