نشست صمیمی هم اندیشی خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با استاندار یزد برگزار شد.

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " به مناسبت روز خبرنگار نشست صمیمی هم اندیشی استاندار یزد با اصحاب رسانه عصر روز یکشنبه 18 مرداد ماه در محل سالن زنده یاد حمیدیا و با حضور معاونین استاندار، مدیران کل حوزه استاندار و روابط عمومی و بیش از 50 تن از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان برگزار شد.
استاندار یزد در ابتدای این نشست از همه حاضرین خواست تا بایستند و به احترام شهید صارمی و همه شهدای خبرنگار یک دقیقه سکوت کنند.
وی آنگاه با تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه و قلم و فعالین عرصه خبرنگار استان گفت : خبرنگاران ما افتخار دارند که دنباله روی راه شهدا هستند چرا که شهدا نیز روشنگری را هدف خود قرار داده بودند و گواه تاریخ هستند و ما نیز اگر راه شهدا را به درستی دنبال کنیم به گواهان تاریخ بدل خواهیم شد.
"سیدمحمد میرمحمدی" با تاکید بر این نکته که خبرنگار باید همواره پیام و هدف خود را به جامعه ابلاغ کند خاطرنشان نمود: خبرنگاران باید با همدلی، همفکری و هم افزایی رسالت خبرنگاری را در رشد و پویایی افکار عمومی و نهادینه نمودن امید و آرامش در جامعه به انجام برسانند.
عالی ترین مقام اجرایی استان سپس افزود : نشست امروز بدین منظور است که از نظرات و دغدغه های شما بیش از پیش آگاه شویم و با هم اندیشی به این مهم دست یابیم که چگونه می توان موجب رضایتمندی هرچه بیشتر مردم را فراهم کرد و نیازهای فکری ، فرهنگی و دینی ، سیاسی و اقتصادی و ... آنها را پاسخ گفت و فضای بالنده ای را در همه رسانه ها ایجاد نمود و شادابی و طراوت و نشاط را در جامعه رواج بخشید.
استاندار یزد ابراز امیدواری نمود که کشورهای اسلامی بتوانند با بهره گیری از خرد جمعی که حاصل آگاهی بخشی و روشنگری است از زیر بار ظلم رهایی یابند و اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنند و از بند گرفتاریهای موجود رهایی یابند.
وی آنگاه از همه خبرنگاران حاضر در نشست خواست تا با صراحت و بدون هیچ گونه ملاحظه ای مسایل و دیدگاهها و نقدها و نظرات و سؤالات خود را مطرح نمایند.
در ادامه این نشست سه ساعته هریک از اصحاب رسانه و خبر حاضر در این نشست دغدغه ها ، نظرات ، پیشنهادات ، نقدها و سوالات خود را در فضایی صمیمی و بانشاط خطاب به استاندار یزد مطرح کردند.
استاندار یزد آنگاه به طور مفصل و به ترتیب به موارد مطروحه پاسخ گفت .
وی با اشاره به لزوم حمایت از فعالیتهای رسانه ای در استان در قالب خانه مطبوعات به کمک سیصد میلیون ریالی استانداری به این نهاد اشاره کرد و گفت : باید در قالب صندوقی این کمک هدفمند شود و در جهت تعالی رسانه ای استان قرار گیرد و در صورتیکه به همین اندازه اصحاب رسانه استان نیز به این صندوق کمک نمایند به مقدار اولیه کمک مجددی به این صندوق صورت خواهد گرفت .
وی در بخش دیگری از پاسخ خود به سوالات و موارد مطروحه به تدوین نقشه راه توسعه فرهنگی و ایجاد شبکه پودمانی فرهنگی استان در سراسر شهرستانها ، بخشها ، روستاها و محلات اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود تا با تکمیل زنجیره ی شبکه پودمانی فرهنگی، جلوه های دارالعباده و دارالعلم بودن یزد تقویت شود.
" میرمحمدی" سپس با اشاره به فضای پساتحریم به سؤال یکی از حاضرین در این خصوص اینگونه پاسخ گفت : برای بهره گیری هرچه بهتر از فرصت پساتحریم در استان، کارگروهی جهت توسعه سرمایه گذاری در استان و کمک به تسهیل این روند تشکیل داده ایم و با همه توان از سرمایه گذاری در استان حمایت می کنیم.
"میرمحمدی" با اشاره به اقدامات خوب دولت در مهار تورم افزود : کاهش تورم به معنای این نیست که گرانی وجود ندارد بلکه سرعت افزایش قیمت کالاها کند شده و دولت امیدوار است تا پایان سال 95 ، تورم را تک رقمی کند.
عالی ترین مقام اجرایی استان آنگاه بر لزوم تقویت و گسترش فضای نقد بر رسانه ها تاکید کرد و با بیان این امر که برخی رسانه ها مطالبی را منعکس می کنند که هیچ مستندی ندارد خاطرنشان نمود : گاه از ما سؤال می کنند چرا با فلان رسانه ای که مطلب کذب یا دور از حقیقتی را منتشر کرده برخورد نمی کنید که پاسخ ما این است که اگر آن رسانه با انتشار این مطلب دلخوش است و به آرامش می رسد ما هم خوشحالیم چرا که مایه آرامش و شادی وی را فراهم کرده ایم و با این نگاه به رسانه های اینچنینی می نگریم.
استاندار یزد در پاسخ به سؤال دیگری نرخ بیکاری فعلی استان را شش و هفت دهم درصد عنوان کرد و گفت : این نرخ، فصلی است و نوسان دارد .
"میرمحمدی" با اشاره به بحث لزوم تسریع در آبرسانی به استان یزد خاطرنشان نمود : در این ارتباط ، دو موضوع "انتقال آب از سد بهشت آباد" و "بهینه سازی مصرف آب در حوزه کشاورزی" را در دستور کار قرار داده ایم .
وی افزود : عملیات اجرایی و لوله گذاری آبرسانی از سد بهشت آباد به استان آماده شده منتهی کار احداث سد با تأخیر همراه بود که با پیگیریهای صورت گرفته گزارش عملکرد شرکت آب نیرو که مجری احداث سد است به استان ارسال شد و خوشبختانه مرحله مقدماتی آغاز به کار ساخت سد بهشت آباد آغاز شده است.
استاندار تأکید کرد: طرح بهینه سازی مصرف آب کشاورزی پس از تهیه به وزارت کشاورزی ارسال شد و از سوی وزیر محترم جهاد کشاورزی به معاون اول رئیس جمهور ارسال شد و ایشان نیز طرح را پس از تأیید به معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری ارجاع دادند و اکنون منتظریم تا ردیف بودجه به آن اختصاص گیرد و اجرایی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تغییر حوزه های انتخابیه استان را در اختیار مجلس شورای اسلامی دانست و خاطرنشان نمود که دولت در این رابطه مجری مصوبات مجلس است .
استاندار یزد هفته دولت را هفته پرسشگری و پاسخگویی ذکر کرد و از تمام مدیران خواست تا در این هفته فضای طرح پرسش و پاسخگویی را فراهم آورند.
"میرمحمدی" در خصوص برنامه های استان در حوزه کسب و کار گفت : لایحه رفع موانع تولید و تسهیل در سرمایه گذاری به استان ابلاغ شده و در همین راستا و برای تشویق بخش خصوصی کارگروه تسهیل در امر سرمایه گذاری و رفع موانع تولید استان تشکیل و تاکنون جلسات خوبی نیز در این زمینه برگزار شده است .
وی در پاسخ به سؤالی درخصوص میزان افسردگی مردم یزد گفت : ما همواره به دنبال نشاط و ارامش مردم هستیم و در این مورد خاص نیز نتایج یک تحقیق را اعلام کردیم کما اینکه تحقیق دیگری که در این اواخر صورت گرفته نتایجی عکس آن را اعلام می کند و اگر مشکلی وجود دارد در عرصه پژوهش و تحقیقاتی است که صورت می گیرد و در هر صورت ما باید نسبت به این مسایل حساس باشیم چرا که جامعه را تحت الشعاع خود قرار می دهد.
"میرمحمدی" با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی خاطرنشان نمود : مبنای کار ما اقتصاد مقاومتی است و اگر در کشور مبالغی نیز از محل پولهای بلوکه شده دریافت شود صرف سرمایه گذاری خواهد شد.
وی افزود : تیم ویژه ای در استان برای بررسی مشکلات صنعتگران تشکیل شده و با جدیت و در قالب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ، اتاق صنعت و معدن و کارگروههای مربوط موضوع دنبال می شود.
وی در پایان با تقدیر از همه اصحاب رسانه و خبر استان ابراز امیدواری نمود تا خبرنگاران با انجام رسالت حرفه ای خود جامعه را به سمت تعالی و پیشرفت رهنمون شوند و مدیران را نیز در انجام امور اجرایی یار و مددکار باشند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا