خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ فروردين
تولیدکنندگان عمده دیاتومیت جهان کدامند؟
یزدفردا"گروه معادن >ساير حوزه ها - سازمان زمین شناسی آمریکا در تازه ترین گزارش خود آمریکا را به عنوان بزرگترین تولیدکننده دیاتومیت در جهان در سال 2013 میلادی معرفی کرد.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" براساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) آمریکا در سال گذشته معادل 770 هزار تن دیاتومیت تولید کرد. بعد از آمریکا، چین با تولید 420 هزار تنی و دانمارک با تولید 325 هزار تنی در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

ژاپن هم با تولید 100 هزار تن جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. تولید سایر کشورهای جهان کمتر از 100 هزار تن گزارش شده است.

از دیگر تولیدکنندگان عمده دیاتومیت می توان به آرژانتین، فرانسه، مکزیک، پرو و اسپانیا اشاره کرد.

مجموع تولید جهانی دیاتومیت هم در سال 2013 به 2 میلیون و 150 هزار تن رسید که نسبت به تولید سال 2012 رشد 30 هزار تنی را نشان می دهد.

ذخایر جهانی دیاتومیت خام بسیار زیاد تخمین زده می شود که برای تامین نیاز نسلهای آینده نیز کاملا کافی خواهد بود. وضعیت هزینه های حمل و نقل باعث شده تا معدنکاری در حوزه دیاتومیت کماکان دارای صرفه اقتصادی باشد و این ماده معدنی در برابر مواد جایگزین آن همچنان دارای رقابت پذیری مناسبی است.

در آمریکا مهمترین و اصلی ترین کاربرد دیاتومیت در تسویه (خالص سازی آبجو و شراب و پاک کردن روغن ها و گریسها) است. از کاربردهای مهم دیگر دیاتومیت می توان به کاربرد آن در از بین بردن آلودگی های میکروبی از قبیل باکتری و ویروس ها اشاره در سیستم های آب عمومی اشاره کرد. فیلتراسیون پلاسمای خون انسان، فراوری مواد دارویی و حشره کشهای غیرسمی نیز از دیگر کاربردهای دیاتومیت محسوب می شوند.

برای دریافت گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی دیاتومیت در سال 2013 روی این لینک کلیک نمایید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا