خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۳

یک سایت چینی مدعی شد:

اخذ عوارض از صادرات سنگ آهن ایران قطعی شد
یزدفردا"گروه معادن >سنگ آهن - سایت متعلق به یک شرکت چینی با انتشار خبری مدعی شد که از 25 مارس سال جاری میلادی (سه شنبه 5 فروردین 1393) اخذ عوارض 10 درصدی از صادرات سنگ آهن ایران آغاز شده است.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، این سایت نوشت: "گزارش شده است که که وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران تصمیم گرفته از خبر آرشیوی:تاریخ 25 مارس (5 فروردین) عوارضی 10 درصدی را روی صادرات سنگ آهن این کشور اعمال کند.

این عوارض سنگ آهن طی 3 سال آینده قرار است به 20 درصد افزایش یابد که این رقم پیشتر 25 درصد اعلام شده بود.

ایران به یکی از بزرگترین تامین کنندگان سنگ آهن چین تبدیل شده است. صادرات سنگ آهن ایران به چین در 11 ماهه سال 2011 میلادی با رشد 33.6 درصدی به 20.72 میلیون تن رسید."

سایتی که این خبر را منتشر کرده متعلق به شرکت چینی Yieh Corp است. این شرکت خود را یکی از شرکتهای معتبر جهان در زمینه تامین انواع محصولات فولادی و فلزی معرفی کرده است. دفتر مرکزی این شرکت در کائوه‌سيونگ در تایوان واقع شده و این شرکت در شانگهای چین نیز دفتر دارد. Yieh Corp متعلق به گروه E United بوده که در چهار حوزه اصلی فعالیت می کند: تولید فولاد، آموزش، بهداشت و توسعه املاک.

خبر اخذ عوارض از صادرات سنگ آهن ایران از 5 فروردین امسال در حالی از سوی این سایت چینی مطرح شده که پیشتر معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اعلام کرده بود که قرار است موضوع اخذ عوارض از صادرات سنگ آهن در شورای اقتصاد مطرح و در صورت تصویب اجرایی شود. با توجه به تعطیلات سال نو جلسه بعدی شورای اقتصاد پس از تعطیلات برگزار خواهد شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا