خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : جمعه ۸ فروردين ۱۳۹۳
بزرگترین تولیدکنندگان فلوسپار جهان معرفی شدند/گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی فلورسپار
یزدفردا"گروه معادن >ساير حوزه ها - سازمان زمین شناسی آمریکا در تازه ترین گزارش خود چین را با تولید 4.3 میلیون تنی به عنوان بزرگترین تولیدکننده فلورسپار در جهان در سال 2013 میلادی معرفی کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" براساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) بعد از چین، مکزیک با تولید یک میلیون و 240 هزار تنی و مغولستان با تولید 350 هزار تنی در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

تولید فلورسپار در سایر کشورهای جهان در سال قبل زیر 100 هزار تن بود. از دیگر تولیدکنندگان عمده این ماده معدنی می توان به برزیل، قزاقستان، کنیا، مراکش، نامیبیا، روسیه، آفریقای جنوبی و اسپانیا اشاره کرد.

مجموع تولید جهانی فلورسپار در سال 2013 به 6.7 میلیون تن رسید که نسبت به تولید سال 2012 کاهش 370 تنی را نشان می دهد.

ذخایر شناخته شده فلورسپار در جهان بالغ بر 500 میلیون تن برآورد شده است. مقادیر فلورین موجود در ذخایر صخره ای فسفات بسیار عظیم تخمین زده می شود. ذخایر صخره ای فسفات آمریکا بالغ بر 1.4 میلیارد تن تخمین زده می شود که با 3.5 درصد فلورین می توانیم شاهد وجود معادل 101 میلیون تن کلسیم فلوراید 100 درصد (فلورسپار) در این ذخایر باشیم.

ذخایر جهانی صخره ای فسفات بالغ بر 65 میلیارد تن برآورد می شود که معادل 4.7 میلیارد تن کلسیم فلوراید می شود.

اکتشاف و توسعه پروژه های معدنی در حوزه فلوسپار در کشورهای کانادا، مغولستان، آفریقای جنوبی، آمریکا و ویتنام در سال 2013 انجام شده است. این پروژه از اکتشاف اولیه تا شروع تولید معدنی را در بر می گیرند.

از سوی دیگر قیمتهای فلوسپار در سال 2013 با افت مواجه شد بعد از آنکه در بازارهای جهانی فلورشیمیایی رکود حاکم شد.

سازمان زمین شناسی آمریکا اشاره ای به تولید فلوسپار این کشور در سال 2013 نکرده است.

برای دریافت گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی فلورسپار در سال 2013 روی این لینک کلیک نمایید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا