خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۳
سازمان زمین شناسی آمریکا اعلام کرد:
ایران، پنجمین تولیدکننده بزرگ باریت در جهان/گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی باریت
یزدفردا"گروه معادن >ساير حوزه ها - سازمان زمین شناسی آمریکا در تازه ترین گزارش خود چین را با تولید 3.8 میلیون تنی به عنوان بزرگترین تولیدکننده باریت در جهان در سال 2013 میلادی معرفی کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" براساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) بعد از چین، هند با تولید 1.5 میلیون تنی و مراکش با تولید 850 هزار تنی رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین آمریکا با تولید 660 هزار تن، ایران با تولید 330 هزار تن، ترکیه با تولید 260 هزار تن و قزاقستان با تولید 250 هزار تن به ترتیب در رده های چهارم تا هفتم جای گرفتند.

از دیگر تولیدکنندگان عمده باریت در جهان می توان به آلمان، مکزیک، پاکستان، پرو، روسیه، تایلند و ویتنام اشاره کرد.

مجموع تولید جهانی باریت در سال 2013 به 8.5 میلیون تن رسید که نسبت به تولید سال قبل از آن افت 700 هزار تنی را نشان داد.

در آمریکا ذخایر شناخته شده باریت بالغ بر 150 میلیون تن تخمین زده می شود و ذخایر کشف نشده نیز به بیش از 150 میلیون تن می رسد. ذخایر جهانی باریت هم در همه انواع آن حدود 2 میلیارد تن برآورد شده است اما تنها حدود 740 میلیون تن آن جزو ذخایر شناخته شده است.

در سال گذشته پروژه های معدنکاری در حوزه باریت در کشورهایی مانند قزاقستان، لیبریا، مکزیک، نیجریه، زیمباوه و برخی دیگر از کشورها به صورت جدی دنبال شد. وابستگی به تعداد اندکی از کشورهای عمده صادرکننده باریت و همچنین افزایش قیمت این ماده معدنی در بازارهای جهانی باعث شده تا تمایل به اجرای پروژه های تولید باریت در کشورهای مختلف افزایش یابد. در نتیجه پیش بینی می شود تنوع تامین کنندگان باریت در دنیا در سالهای آینده افزایش یابد.

از جمله کابردهای اصلی باریت می توان به کاربرد این ماده معدنی در صنعت نفت و گاز و حفاریهای این صنعت اشاره کرد.

طبق گزارشهای منتشر شده حدود 90 درصد از باریت تولیدی در جهان در صنایع حفاری و بقیه در حوزه های صنعتی و پزشکی مصرف می شود.

برای دریافت گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی باریت در سال 2013 روی این لینک کلیک نمایید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا