خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۳
بزرگترین تولیدکنندگان آنتیموان جهان کدامند؟/گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی آنتیموان
یزدفردا"گروه معادن >ساير حوزه ها - سازمان زمین شناسی آمریکا در تازه ترین گزارش خود چین را با تولید 130 هزار تن به عنوان بزرگترین تولیدکننده آنتیموان در جهان در سال 2013 معرفی کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" براساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) بعد از چین، روسیه با تولید 6500 تن و بولیوی با تولید 5000 تن رده های دوم و سوم بزرگترین تولیدکنندگان آنتیموان جهان را به خود اختصاص دادند.

ضمن اینکه تاجیکستان با تولید 4700 تنی و آفریقای جنوبی با تولید 4200 تنی رده های چهارم و پنجم را بدست آوردند.

مجموع تولید آنتیموان جهان در سال 2013 به 163 هزار تن رسید که نسبت به تولید سال 2012 کاهش 11 هزار تنی را نشان می دهد.

ذخایر اصلی شناخته شده آنتیموان در جهان عمدتا در بولیوی، چین، مکزیک، روسیه، آفریقای جنوبی و تاجیکستان واقع شده اند.

ذخایر آنتیموان آمریکا هم عمدتا در مناطق شرقی این کشور و در ایالتهایی مانند آلاسکا، آیداهو، مونتانا و نوادا قرار گرفته اند.

در سال 2013 عمده تولید داخلی آنتیموان در آمریکا مربوط به بازیافت و استحصال آنتیموان از باتری های سربی اسیدی بود. البته این نوع آنتیموان سهم اندکی از مصرف آنتیموان آمریکا را به خود اختصاص داد و مابقی نیاز این کشور به این ماده معدنی از طریق واردات تامین شد. بد نیست بدانیم در سال گذشته آمریکا هیچ تولید معدنی در حوزه آنتیموان نداشت.

چین در سال گذشته بزرگترین تولیدکننده آنتیموان جهان بود. دولت چین در همین حال آنتیموان را جزو یکی از محصولات معدنی استراتژیک تولیدی این کشور قرار داده و تولید آن را تحت کنترل دقیق دارد.

پیش بینی می شود در سال جاری میلادی یک انجمن رسمی صنعت آنتیموان در چین شکل بگیرد که هدف اصلی آن توسعه محصولات جدید در این صنعت و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این صنعت به جای فروش ماده خام و اولیه اعلام شده است.

در همین حال سال قبل اجرای چند پروژه معدنکاری جدید در حوزه آنتیموان در کشورهای ارمنستان، استرالیا، کانادا، چین، گرجستان، ایتالیا، لائوس، روسیه و ترکیه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

برای دریافت گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی آنتیموان در سال 2013 روی این لینک کلیک نمایید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا