خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۳

بزرگترین تولیدکنندگان نمک کدام کشورها هستند؟/گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی نمک

یزدفردا"گروه معادن >ساير حوزه ها - سازمان زمین شناسی آمریکا در تازه ترین گزارش خود تولید جهانی نمک را در سال 2013 معادل 264 میلیون تن اعلام کرد که در این بین چین با تولید 71 میلیون تن عنوان بزرگترین تولیدکننده نمک را در جهان به خود اختصاص داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" براساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) تولید جهانی نمک در سال گذشته نسبت به سال 2012 رشد 5 میلیون تنی را نشان می دهد. همچنین تولید نمک چین نیز در سال قبل معادل یک میلیون تن افزایش یافت.

بعد از چین، آمریکا با تولید 40 میلیون و 100 هزار تن و هند با تولید 18 میلیون تن رده های دوم و سوم بزرگترین تولیدکنندگان نمک جهان را بدست آوردند.

آلمان با 12 میلیون تن تولید و استرالیا و کانادا نیز هر یک با 11 میلیون تن تولید در رده های چهارم و پنجم (مشترک) قرار گرفتند.

از دیگر تولیدکنندگان عمده نمک در جهان در سال قبل می توان به برزیل، شیلی، فرانسه، مکزیک، لهستان، اسپانیا، ترکیه، اوکراین و بریتانیا اشاره کرد.

ذخایر نمک جهان از سوی سازمان زمین شناسی آمریکا نامحدود اعلام شده و نمک موجود در اقیانوس نیز تقریبا پایان ناپذیر است. تقریبا هر کشوری در جهان دارای ذخایر نمک یا عملیات تبخیر خورشیدی در اندازه های مختلف است.

براساس اعلام سازمان زمین شناسی آمریکا میزان تولید و مصرف نمک در این کشور رابطه مستقیمی با میزان سردی هوا دارد چرا که یکی از مصارف کلیدی نمک در این کشور مربوط به نمک پاشی روی معابر و جاده ها در فصول سرد است و به طور طبیعی هرچقدر هوا سردتر بوده و برف و یخبندان بیشتر باشد نیاز به نمک برای نمک پاشی و از بین بردن یخ جاده ها و معابر بیشتر می شود.

برای دریافت گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی نمک در سال 2013 روی این لینک کلیک نمایید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا