خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : جمعه ۱ فروردين ۱۳۹۳


یزدفردا"گروه معادن >ساير حوزه ها - سازمان زمین شناسی آمریکا در تازه ترین گزارش خود شیلی را با تولید 13 هزار و 500 تن به عنوان بزرگترین تولیدکننده لیتیوم جهان در سال 2013 معرفی کرد.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" براساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) استرالیا نیز با تولید 13 هزار تن لیتیوم در رده دوم بزرگترین تولیدکنندگان این ماده معدنی قرار گرفت. چین نیز با تولید 4000 تنی سوم شد.

آرژانتین با تولید 3000 تن، زیمباوه با تولید 1100 تن، پرتغال با تولید 570 تن و برزیل با تولید 150 تن رده های چهارم تا هفتم را بدست آوردند.

کل تولید جهانی لیتیوم در سال قبل به حدود 35 هزار تن رسید که تغییری را نسبت به تولید سال 2012 نشان نمی دهد.

در بین تولیدکنندگان عمده لیتیوم در جهان در سال قبل شیلی رشد 300 تنی، استرالیا رشد 200 تنی و آرژانتین رشد 300 تنی تولید را تجربه کردند در حالی که تولید لیتیوم چین بالغ بر 500 تن کاهش یافت.

تحلیلگران صنعتی و تولیدکنندگان عمده لیتیوم در جهان پیش بینی می کنند که مصرف جهانی لیتیوم در سال 2013 با رشد 6 درصدی نسبت به سال 2012 بالغ بر 30 هزار تن شده است.

همچنین در حالی قیمتهای جهانی لیتیوم در شرایط نسبت تعادلی و ثبات قرار دارد که کشورهای زیادی به دنبال کشف ذخایر جدید لیتیوم هستند که از جمله این کشورها می توان به آمریکا، آرژانتین، استرالیا، بولیوی و کانادا اشاره کرد.

یکی از اصلی ترین کاربردهای لیتیوم در ساخت باتری های قابل شارژ لیتیومی است که در تولید محصولات مختلف الکترونیکی مانند موبایل، دستگاههای پخش موسیقی، لپ تاپ، تلبت و حتی خودروهای برقی و هیبریدی مورد استفاده قرار می گیرند.

باتری های لیتیومی غیرقابل شارژ نیز در دستگاههایی مانند ماشین حساب، دوربین، کامپیوترها، ابزارهای الکترونیکی بازی، ساعت و دیگر ابزارها بکار می روند.

شرکتهای فناوری در آسیا برای حفاظت از چرخه تامین لیتیوم موردنیاز خود اتحادهای استراتژیک و جوینت ونچرهایی را تشکیل داده اند تا حتی در حوزه اکتشاف و استخراج لیتیوم نیز فعالیت کنند.

برای دریافت گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی لیتیوم در سال 2013 روی این لینک کلیک نمایید
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا