خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲

امروز صورت گرفت؛
قرارداد مشارکت در ساخت فولاد نی‌ریز امضا شد
یزدفردا "گروه صنایع معدنی >فولاد - قرارداد مشارکت در ساخت و راه اندازی طرح فولاد نی ریز (یکی ازهفت طرح فولادی استانی) بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو )و یکی از واحدهای شرکت سرمایه گذاری غدیر امضا شد.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو و غلامرضا سلیمانی امیری مدیرعامل شرکت یادشده روز دوشنبه این قرارداد را در محل سازمان مذکور امضا کردند.

طرح فولاد نی ریزی به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن به مورد اجرا گذاشته شده و قرار است ظرف مدت ۳۶ ماه تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

بخش احیای این واحد صنعتی اکنون دارای پیشرفت ۷۰ درصدی است و انتظار می رود با سرمایه گذاری برای ساخت این واحد، ظرف مدت یادشده بخش فولادسازی آن تکمیل و به بهره برداری برسد.

ارزش سرمایه گذاری این طرح یک هزار میلیارد تومان ذکر شده و بخشی از آن ارزی تامین خواهد شد.

نسبت مشارکت سازمان ایمیدرو در این طرح ۳۵ درصد ذکر شده و شرکت سرمایه گذاری غدیر (شرکت توسعه صنایع معدن غدیر) نیز سهم ۶۵ درصدی دارد .

فولادهای میانه (آذربایجان شرقی) ، قائنات (خراسان جنوبی)، سپید دشت (چهارمحال و بختیاری)، شادگان (خوزستان)، بافت (کرمان)، سبزوار (خراسان رضوی) و نی ریز (فارس) هفت طرح فولادی هستند که توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به مورد اجرا گذاشته شده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا