خبر آرشیوی:



خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲
نایب رئیس خانه معدن:
بهره مالکانه ۱۸۰۰ میلیاردی معادن در بودجه ۹۳ قابل تحقق نیست
معدنی‌ها نگران شدند
یزدفردا"گروه معادن: - نایب رئیس خانه معدن با بیان اینکه احتمال تحقق درآمد ۱۸۰۰ میلیارد تومانی بهره مالکانه معادن کمرنگ است،گفت: این نگرانی در نزد فعالان معدن به وجود آمده که در صورت عدم تحقق این وصولات حقوق دولتی افزایش پیدا کند.
 محمدرضا بهرامن با اشاره به اینکه در بودجه پیشنهادی دولت بهره مالکانه معادن ۱۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: تحقق رقم پیشنهادی با توجه وصولات سال ۹۱ و ۹۲ تا حدودی با ابهاماتی همراه است و این نگرانی در نزد فعالان معدن به وجود آمده که در صورت عدم تحقق این وصولات حقوق دولتی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی بیان این رقم مشکلاتی را برای واحدهای معدنی کوچک به وجود آورده است، افزود: به نظر می رسد بخشی از این رقم را فقط چند واحد دولتی بتوانند تأمین کنند و واحد های کوچک به راحتی امکان پرداخت این رقم را نداشته باشند.

بهرامن ضمن بیان این که بهره مالکانه به دوبخش بهره مالکانه و حقوق دولتی تقسیم می شود، گفت: در بخش بهره مالکانه پروانه‌ها به نام دولت و معادن در اختیار شرکت‌های برزرگ قرار دارد لذا در این بخش با توجه به پیش بینی‌ها امکان تحقق ارقام پیشنهادی دولت وجود دارد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد بخش بزرگی از این بودجه که حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان است را نتوان به صورت یک باره وصول کرد که در همین راستا این نگرانی در نزد واحدهای کوچک با توجه به شرایط بازار ایجاد شده است که حقوق دولتی افزایش پیدا کند و آنان را با مشکلاتی متعددی روبه رو سازد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا