خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲
وزیر صنعت ،معدن و تجارت:
کمیته وصول مطالبات ایمیدرو تشکیل شود
گروه صنایع معدنی - وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجمع عمومی عادی و فوق العاده ایمیدرو گفت: کمیته وصول مطالبات در ایمیدرو و شرکتهای تابعه تشکیل شود تا بتوانند بدهی های خود را ساماندهی کنند.
محمدرضا نعمت زاده در جلسه مجمع عمومی عادی و فوق العاده سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو)؛ افزود: شورای عالی معادن مرجع قانونی برای معدنکاران است که بتوانند به راحتی در خصوص اکتشافات و بهره برداری از مواد معدنی تکلیف خود را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه گزارش خوبی از واگذاری های انجام شده در معدن در سالهای گذشته دریافت نمی کنم، خاطرنشان کرد: انتظار دارم با برخی از اقدامات اصلاحی، در جلسات مجمع عمومی ایمیدرو دیگر شاهد این گونه اقدامات غیرکارشناسی نباشم.

نعمت زاده یادآور شد: معادن متعلق به دولت بوده و جزء اموال دولت است و غیرقابل تملک بوده، اما بخش خصوصی می تواند اکتشاف، استخراج و بهره برداری معادن را انجام دهد.

برپایه گزارش شبکه اطلاع رسانی وزارتخانه یادشده، وی تصریح کرد: هدف کلی ما حل مشکلات اقتصادی کشوراست و این موضوع نیاز به مساعدت و همکاری کلیه مجموعه های وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاههای نظارتی دارد.

سازمان ایمیدرو از تشکیلات توسعه ای وزارت صنایع و معادن وقت محسوب می شود که در سال ۱۳۸۱ تاسیس شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا