سعید فتحی سرپرست یزد فردا طبس / امام جمعه طبس در خطبه های نماز جمعه این هفته طبس ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود آنان را بدتر از مغولها دانسته و تاکید کرد:آل سعود روی مغولها را سفید کرده اند.

حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم به بیان فضائل پیامبر اسلام و مبعوث شدن آن حضرت اشاره کرده و افزود:در روایات اشاره شده است که اعراب دوران جهالت بچه ها و فرزندان و خصوصا دخترانشان ره زنده به گور می کردن پیغمبر ما در میان چنین امتی مبعوث شد.
حجت الاسم مهاجریان مقدم عرب های وهابی کنونی را از نسل همان عرب های دوران جاهلیت دانست و عنوان کرد:بر اساس روایات و و بر اساس آیات قرآنی در روز قیامت از بچه های زنده به گور شده سوال خواهد شد که به چه جرمی کشته شدند،پس وهابی ها و آل سعود نیز بدانند که از آنها نیز سوال خواهد شد که این مردم یمن کودکان مظلوم برای چه کشتند.
امام جمعه طبس افزود:مسئله بعثت بسیار مهم است،پیامبر گرامی اسلام(ص)در ۴۰ سالگی مبعوث شدند. وی افزود: به اولین آیه نازل شده بر پیامبر اعظم(ص) توجه کنید،پیام اسلام رسالت علم ودانش است.
امام جمعه طبس افزود:دنیای امروز که ادعای تمدن می کند اما در همان دوران جهالت قراردارد قتل و کشتار در سرتاسر جهان وجود دارد و این وظیفه من و شما و همه مسلمانان است که راه پیامبر را ادامه دهیم،ما باید تمامی مشکلات را تحمل کنیم همان گونه که پیامبر اکرم(ص) خیلی از سختی ها را تحمل نمودند تا به هدف والای خود برسند.
حجت الاسلام مهاجریان مقدم بعثت را دارای چندین پیام دانست و به تعدادی از آنها اشاره کرد وی افزود:یکی از آنها انجام مسئولیت خوب است و این مسئولیت عبارت است از حفظ ارزشهای اسلامی،جهاد در راه خدا،دفاع از اسلام و قرآن و دین،امر به معروف و نهی از منکر،مبارزه با مستکبرین و ستمگران،دومین پیام بعثت حفظ وحدت است،مسلمان ها باید متحد باشند و باید ید واحده باشند.سومین پیامی که از بعثت به ما رسیده است شناساندن سیمای واقعی اسلام به دنیاست اسلام هراسی همیشه خصوصا در عصر کنونی در دستور کار دشمنان بوده است این گروه های تکفیری تربیت شده خود دشمنان اسلام هستند تا باانجام شنیع ترین عملیات ها تصویری زشت و خشن از اسلام را به دنیا عرضه نمایند.
امام جمعه طبس به بیان احکام همسایه داری پرداخته و افزود:همسایه ها باید بیشتر از گذشته حق همسایه هایشان را رعایت کنند،سر صداها تبخ غذاها و… نباید باعث آزار و اذیت همسایه شود.وی افزود:مساجد و حسینیه ها نیز باید خیلی بر رعایت حقوق همسایگان مسجد و حسینیه اهتمام بورزند که متاسفانه اکنون این چنین نیست و خیلی ها از همسایگی با مسجد و حسینیه ها گریزانند.
امام جمعه طبس پرداخت زکات را دارای اهمیت بسیار زیادی دانست و تاکید کرد کشاورزان اکنون که در فصل برداشت محصول هستند نسبت به پرداخت زکات بیشتر از پیش توجه کنند.
امام جمعه طبس با توجه به روز جهانی خانواده،بر اهمیت بنیان خانواده تاکید کرد و از جوانان خواست در هنگام انتخاب همسر بیشتر از هر چیزی به خانواده آن طرف مقابل توجه کنند،وی افزود:در شرایط فعلی کنترل جمعیت خلاف و اشکال شرعی دارد. در دورانی که مسلمان کشی و خصوصا شیعه کشی بیشتر از همیشه رواج دارد عدم توجه به افزایش جمعیت یک نوع نسل کشی است.وی جمعیت ایران را در حال پیرشدن دانست و افزود اگر ده سال دیگر جمعیت به همین روش پیش رود فاجعه رخ خواهد داد.
امام جمعه طبس افزود:گروه مذاکره کننده قابل اعتماد و تایید هستند اما همان گونه که رهبری گرانقدر نیز فرمودند مذاکره زیر سایه تهدید فایده ای ندارد و گروه مذاکره کننده ما باید بیشتر از پیش حواسشان را جمع نمایند.
حجت الاسلام مهاجریان مقدم در ادامه با محکوم نمودن جنایات آل سعود افزود:آل سعود روی چنگیز خان مغول را هم دیگر سفید کرده اند آل سعود و وهابیت در حقیقت مسلمان نیستند بلکه یک گروه دست پرورده انگلیس هستند که در عربستان حاکمیت می کنند.آنها هم اکنون در یمن شکست خورده اند و دنبال راه فراری از این معرکه هستند و پیروزی حتما از آن انصارالله و مسلمان خواهد بود.
سالروز اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس روز یوم النکبه،سالروز ارتحال آیت الله بهجت،سالروز ارتباطات و روابط عمومی، از دیگر مواردی بود که امام جمعه طبس به آنها اشاره نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا