عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت : يزد سالهاست كه به عنوان دارالعباده شناخته مي شود و قرنهاست كه مركز زندگي كساني بوده كه براي آبادي كشور تلاش كرده اند و اكنون نيز مركز علم، ديانت، تقوي و صداقت است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد صبح پنج شنبه 24 ارديبهشت ماه  همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور استاندار یزد، عضو شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی،معاونین سیاسی،امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امورعمرانی استانداری، مدیران کل دفتر شهری و دفتر روستایی وشوراهای استانداری و در محل پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت ا... صدوقی (ره) یزد برگزار شد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در اين همايش اظهار داشت : شوراهاي اسلامي شهر و روستا بايد از هويت منطقه خود دفاع كنند و يكي از راههاي دفاع كردن از حق و حقوق شهر و روستايشان رصد مشكلات و اعلام معضلات و كمبودها به مسئولان است.
احمد مسجدجامعی ادامه داد: شوراها بايد براساس شرايط منطقه خود نسبت به تدوين الگو و برنامه هاي خاص اقدام كنند و به عنوان مثال هتلهاي سنتي يزد الگوي معماري ويژه اين استان است.
وي افزود : مصوباتي كه از پايتخت به شوراهاي شهر و روستا در سراسر كشور ابلاغ مي شود در برخي موارد قابل اجراشدن نيست و بايد شوراهاي اسلامي شهر و روستا براساس شرايط منطقه خود قوانين و مصوبات را اجرا كنند.
مسجد جامعي عنوان كرد : به عنوان مثال در بخش معماري و مسكن قوانيني كه در تهران،بندرعباس يا اردبيل مصوب مي شود قطعاً با يزد فرق دارد و به ويژه در مصرف انرژي نيز اين استانها داراي تفاوتهاي زيادي با هم هستند كه بايد براساس مقتضيات و ويژگيهاي هر منطقه اعضاي شورا نسبت به تدوين برنامه ها و قوانين اقدام كنند.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران گفت : شوراها مي توانند در مواقعي كه احساس مي كنند نياز به مصوبه يا قانون جديدي دارند، درخواستهاي خود را به شورايعالي استانها و يا نماينده خود در اين شورا اعلام كنند تا از طريق مجلس شوراي اسلامي اقدامات لازم براي تدوين قانون و مصوبات جديد صورت پذيرد.
مسجدجامعي در پايان سخنان خود از همه استانداران و دستگاههاي اجرايي خواست تا شوراهاي اسلامي شهر وروستا را در انجام وظايف خود ياري نمايند و پيگير مصوبات اين شوراها در چارچوب مقتضيات محلي باشند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا