معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور : سال 95 اولین اردوهای بین‌المللی سازمان دانش‌آموزی برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، گردهمایی سراسری مربیان سازمان دانش آموزی استان یزد به مناسبت هفدمین سالگرد تاسیس سازمان دانش‌آموزی با حضور "اردشیر دهقانی" معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی کشور،"احمد شیرزاد" مدیرکل و رئیس شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش آموزی، ملانوری رئیس سازمان دانش آموزی یزد، سرداری معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان در محل تالار فرهنگیان برگزارشد .

معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور در یزد ورود به عرصه های بین المللی را از راهبردها و استراتژی‌های سازمان دانش آموزی نام برد و گفت: این سازمان در صدد است تعاملات و ارتباطات این سازمان را در عرصه های بین المللی احیا کند و در سال 95 اولین اردوهای بین المللی را کلید می‌زند.

"اردشیر دهقانی" در این گردهمایی با اشاره به سالگرد تاسیس این سازمان گفت: این نهاد عمومی و غیردولتی یکی از اتفاقات نادر و مبارکی است که در بدنه وزارت آموزش و پرورش به وجود آمد.

وی اصلی‌ترین رسالت سازمان دانش آموزی را تربیت اجتماعی دانست و توجه به مبانی دینی و اعتقادی دانش آموزان و پرورش آنها به عنوان دانش آموزانی مشارکت جو، منتقد و جامعه پذیر را از اهداف این سازمان نام برد.

ممعاون فعالیت های سازمان دانش آموزی کشور آموزش مهارت زندگی و اجتماعی را هدف دیگری برای رسیدن به تربیت اجتماعی خواند و ادامه داد: این سازمان توجه به مبانی دینی واعتقادی را با اجرای برنامه های زیارتی دنبال می کند و  همچنین دانش آموزان را با مشارکت در عرصه های مختلف وارد جریانات فرهنگی و سیاسی خواهد کرد.

دهقانی با اشاره به افزایش اعتبار اختصاص یافته به سازمان دانش آموزی و وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در آموزش و پرورش  به عنوان ثروتی انبوه، این سازمان را در آزاد کردن این ظرفیت ها موثر دانست.

معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور با اشاره به گردش های مالی بالا در سازمان دانش آموزی و  با تاکید بر استفاده از ظرفیت های درونی سازمان گفت: این سازمان می‌تواند انقلاب اقتصادی را در بدنه آموزش و پرورش به وجود آورد.

دهقانی تصریح کرد: سازمان دانش آموزی  بر دو ستون استوار است یکی دانش آموزان که شریان حیاتی سازمان هستند و دیگری مربیان که ستون فقرات سازمان دانش آموزی را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به راهبردهای اساسی و استراتژی این سازمان، توسعه کمی و کیفی تشکیلات پیشتازان و فرزانگان، تحت پوشش قرار گرفتن 4 میلیون دانش آموز تا سال 97 و رتبه بندی و سطح بندی مربیان را از جمله این راهبردها عنوان کرد.

دهقانی آموزش،  توانمند سازی و دانش افزایی و ورود به عرصه های بین المللی را از دیگر راهبردها و استراتژی‌های سازمان دانش آموزی نام برد و تاکید کرد: این سازمان در صدد است تعاملات و ارتباطات این سازمان را در عرصه های بین المللی احیا کند و در سال 95 اولین اردوهای بین المللی را کلید می‌زند.

ورود به عرصه‌های اجتماعی و جریان سازی اجتماعی دانش آموزان به صورت خود جوش در سه بخش فعالیت‌های مناسبتی مانند راهپیمایی 22 بهمن، حوزه تربیتی  و فعالیت‌های اجتماعی مانند شرکت در جشن نیکوکاری از دیگر مواردی بود که دهقانی به آن اشاره داشت.

لازم به ذکر است حسین ملانوری رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد در این مراسم با ارائه گزارشی به تشریح فعالیت‌های این سازمان در سال گذشته پرداخت.

تقدیر از رؤسای سابق سازمان دانش اموزی استان یزد، دکلمه خوانی، اجرای سرود، برپایی کارگاه آموزشی «آشنایی با حریم خصوصی خانواده‌ها در فضای مجازی»، پخش کلیپ و غیره از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا