یزدفردا:در ژاپن سالخوردگان، افرادی هستند که در کمال تنهایی از دنیا می‌روند و مرگشان هم به جایی برنمی‌خورد. تعداد این افراد روز به روز در حال افزایش است. روابط خانوادگی سست، نقشی اساسی در انزوای این افراد داشته است.
به گزارش فرادید به نقل از رویترز، در ماه مارس، جسد یک مرد هشتاد و چند ساله در کف آپارتمان خود در توکیو یافت شد. یک ماه از مرگ او گذشته بود. در این تصویر، صاحب‌خانه او «یوشی فوکوهارای» 77 ساله را می‌بینید که در محل پیدا شدن جسد، گل می‌گذارد و برای آن متوفی دعا می‌خواند.
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_89331.jpeg
 
وان حمام و دستشوییِ آپارتمان آشغال گرفته‌ی آن مرد در این تصویر مشخص است. اجاره خانه او هر ماه به صورت خودکار از طریق حساب بانکی او پرداخت شد و خانواده او اصلا به او سر نمی‌زدند. تنها یک دلیل وجود داشت که پس از یک ماه از مرگ او با خبر شدند: بوی تعفن نسبتا کمی که همسایه‌های طبقه پایین را اذیت می‌کرد.
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_89321.jpeg
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_89325.jpeg
 
برای این دسته  از مرگ‌ها که اصطلاحا به آن «مرگ تنها» گفته می‌شود، خانواده‌ها یا صاحب‌خانه‌ها به سراغ تیم «هیروتسوگو ماسودا» می‌روند تا کار نظافت آپارتمان‌ها را انجام دهند. کاری که ممکن است روزها به طول انجامد.
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_89322.jpeg
 
ماسودا می‌گوید: «شغل ما حالا در جهان کمی شناخته‌تر شده است و به تدریج افراد زیادی با آن آشنا خواهند شد.» در تابستان‌ها که فرآیند تجزیه بدن سریع‌تر صورت می‌گیرد، او هفته‌ای سه تا چهار بار سرکار می‌رود.
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_89324.jpeg
 
زمانی که پلیس جسد را از داخل آپارتمان به بیرون می‌برند، کار تیم ماسودا آغاز می‌شود. مایعات بدن به کف آپارتمان نفوذ کرده است. مگس و حشرات دیگر دنبال مواد غذایی فاسد شده و غذا در خانه هستند. نمای خانه به شکلی شده است که گویا سال‌ها است کسی در آن زندگی نکرده است.
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_89323.jpeg
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_89328.jpeg
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_89329.jpeg
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_89331.jpeg
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_89332.jpeg
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_89330.jpeg
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_89334.jpeg
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_89327.jpeg
 
کارگران لباس محافظی پوشیده و از وسایل دافع حشرات استفاده می‌کنند. آن‌ها از دستکش برای جمع‌آوری زباله‌ها استفاده می‌کنند. این کار شش ساعت به طول می‌انجامد و آن‌ها حواسشان است که همسایه‌ها را اذیت نکنند. اگر هم کسی بیاید، به او خواهند گفت که آن‌ها در حال انتقال وسایل خانه هستند.
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_89326.jpeg
 
زمانی که کار کارگران تمام شود، در محل جسد گل گذاشته و عود روشن می‌کنند. عکسی از آن شخص هم درست جای سر او می‌گذارند.
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_89333.jpeg
 
تیم ماسودا انحصارا در حوزه «مرگ تنها» فعالیت می‌کند. بسته به مساحت آپارتمان، آن‌ها بین 81 هزار ین (674 دلار) تا 341 هزار ین (2838 دلار) دریافت می‌کنند.
 
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_89335.jpeg
 
افرادی که با «مرگ تنها» از این دنیا می‌روند و خانواده‌هایشان آن‌ها را فراموش کرده‌اند، در قبرهایی بدون مشخصات دفن شده و مراسم تدفینی هم برای آن‌ها برگزار نمی‌شود.
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا