یکصد و هشتاد و و چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان تفت به ریاست فرماندار تفت و با حضور اعضاء در محل آموزش و پرورش شهرستان تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع رشکوییه" در ابتدای این نشست با قدردانی از خدمات و تلاش های اعضای شورای آموزش و پرورش تفت گفت: همکاری اعضای شورای آموزش و پرورش در اجرای دقیق سیاست های آموزشی در سطح شهرستان تفت، رشد و ارتقای این حوزه ارزشمند را در پی دارد.

فرماندار تفت با اشاره به عظمت و شکوه حماسه راهپیمایی 22 بهمن امسال، با قدردانی از مردم شریف شهرستان گفت: خوشبختانه نقش دانش آموزان و معلمین عزیز در بزرگداشت دهه فجر امسال همچون سالهای گذشته پررنگ و تاثیرگذار بود که جای قدردانی و تشکر دارد.

زارع با اشاره به راه اندازی و تاسیس صندوق رفاه دانش آموزی شهرستان با مشارکت خیرین تفتی اظهار داشت: راه اندازی صندوق خیری رفاه دانش آموزی تعالی عرصه های آموزشی شهرستان را در پی داشته و اجر عظیم آن برای خیرین آن نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی خواستار مشارکت خیرین شهرستان تفت در تقویت این صندوق دانش آموزشی که به نام "امام حسن مجتبی(ع)" مزین شده است، شد و ادامه داد: این صندوق، در راستای تقویت علمی دانش آموزان و حمایت از دانش آموزان نیازمند و مستعد فعالیت کرده و می تواند به رفع مشکلات دانش آموزان در عرصه های آموزشی کمک شایانی نماید.    

فرماندار تفت همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد خانه معلم در شهرستان تفت بر همکاری فرمانداری تفت در ایجاد این مرکز در جهت کمک به امور رفاهی معلمین شهرستان تاکید کرد. وی ادامه داد: با همه توان در جهت کمک به معلمین و دانش آموزان تفت برای رشد عرصه های تربیتی و آموزشی شهرستان آماده ایم و برنامه ریزی های لازم را در این رابطه انجام خواهیم داد.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستات تفت نیز در ادامه این نشست با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور باشکوه مردم در این ایام ا... نشانه عمق دلبستگی آنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مردم شریف ایران اسلامی ثابت کردند در مسیر تحقق آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی با تمام وجود ایستاده اند.

فلاح نژاد با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های آموزش و پرورش شهرستان تفت در دهه مبارک فجر از حمایتهای فرماندار تفت در تحقق مطلوب این برنامه ها قدردانی کرد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان تفت با اشاره به نزدیک شدن به ایام آغاز سفرهای نوروزی بر برنامه ریزی لازم برای معرفی قابلیت ها و پتانسیل ها و سنتهای مردم شریف تفت تاکید و گفت: تدابیر لازم برای اسکان مسافران نوروزی در مدارس اندیشیده شده است.  

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت اطلاع رسانی از فعالیت های حوزه های علمیه شهرستان برای دانش آموزان تاکید کرد.

رئیس حوزه علمیه بانوان شهرستان تفت نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات این حوزه گفت: حوزه علمیه شهرستان تفت با بیش از 70 دانش آموخته، اقدامات خوبی را به انجام رسانیده است به نحوی که بیش از 50 درصد آنان دارای رتبه های ممتاز هستند و بخش عمده ای از آنان بعد کسب مدارک دانشگاهی، هم اکنون در حال تحصیل در حوزه علمیه بانوان شهرستان هستند.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های این حوزه برای والدین و دانش آموزان برای ترغیب بیشتر آنان و ایجاد انگیزه برای جذب نخبگان تاکید کرد.

در ادامه این نشست اعضاء به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا