محمد علی پورفلاح

 

به طور اتفاقی "پیام توزیع برق یزد" که همان نشریه داخلی شرکت توزیع برق استان یزد است به دستم افتاد. شماره ششم آن و مربوط به بهمن 93. نوعی ویژه نامه برای دهه فجر. در صفحه میانی آن با شکل و نقشه، فهرست پروژه های قابل بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در دهه فجر 93 را احصاء و شماره کرده اند. تا دیدم برق از سرم پرید و داغی کهنه برای تازه شد و همین موجب نوشتن این چند خط شد.

 

_ذ___é-5

 

_ذ___é-3

 

خیلی دلم می خواهد بنویسم در مملکت ایران همه چیز روی نظم و نسق است و همه مطیع قانون. اما چه کنم که گاهی وقتها دم خروسی پیدا می کنم که مرا به این نتیجه می رساند که هر شهر و دهی که دستش به پستان گاو قدرت بیشتر بند باشد، سهم بیشتری از امکانات این ملک بدو می رسد.

نمونه اش تخصیص اعتبار همین بابا برقی های شرکت توزیع برق استان یزد.

ده شهر مثل دسته ی گل کنار هم نشسته اند و استان یزد را تشکیل داده اند. اما به اعتقاد من چند سالی است که یک ملوک الطوایفی خاص در استان رشد کرده است و عملا استان یزد را به دو قطب برخوردار و محروم تقسیم نموده است که یقین دارم در سالهای آینده تبعات امنیتی آن گریبان مسئولان را خواهد گرفت و نزاع های بین شهری، ظهور و بروز خواهد یافت.

در گزارشی که شرکت محترم برق استان یزد داده اعتبار پروژه ها اینگونه تقسیم شده است.

برای شهرستان بهاباد 95 میلیون تومان.

برای شهرستان بافق 137 میلیون تومان.

برای شهرستان اردکان 745 میلیون تومان.

برای شهرستان اشکذر یک میلیارد و 104 میلیون تومان.

برای شهرستان میبد یک میلیارد و 332 میلیون تومان.

برای شهرستان ابرکوه یک میلیارد و 387 میلیون تومان.

برای شهرستان خاتم دو  میلیارد و 353 میلیون تومان.

برای شهرستان مهریز سه میلیارد و 285 میلیون تومان.

و برای شهرستان تفت که بخش نیر آن به طور جداگانه بودجه دریافت کرده است چهار میلیارد و 39 میلیون تومان.

خود شهر یزد هم بیش از شش میلیارد تومان صرف توسعه شبکه برقش شده است.

در مورد هزینه 137 میلیونی در شهر بافق هم توضیح داده است که برای اصلاح و بهینه سازی شبکه حاجی آباد و احداث شبکه و نصب ترانس جهت متقاضیان جدید، خرج کرده اند.

و همین طوری هاست که شهری می برد و شهری می بازد. و همین هاست که جمع می شود و مردمی را به این نتیجه و باور می رساند که هدایای حکومت و دولت، هیچ ترتیب و آئینی ندارد. به دست بعضی ها بیشتر می رسد و دست عده ای، تهی و خالی می ماند.

حداقل بابا برقی استان ما که نشان داد برای برخی ها، لامپ اضافه هم روشن می کند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا