ساختمان جدید مرکز رشد علم و فنآوری میبد صبح امروز با حضور مجری طرح پایش پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری کشور، فرماندار میبد، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد، دکتر پورسراجیان رییس پارک علم و فنآوری یزد، نماینده ولی فقیه شهرستان میبد و جمعی از کارکنان اداری این شهرستان افتتاح شد.
 این مراسم در هشتمین روز از دهه مبارک فجر با هدف ارزیابی فعالیت‌های گذشته این مرکز و بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز انجام شد.
براساس این گزارش جلسه تودیع و معارفه محمد جواد احمدی، مسئول جدید مرکز رشد فنآوری میبد برگزار شد.
 در این مراسم حسین فلاح فرماندار میبد ضمن خیر مقدم و تبریک ایام دهه فجر و قدردانی از زحمات انقلاب آفرینان، افتتاح این مرکز را نوید بخش توسعه روح تحقیق و پژوهش در این شهر دانست.
وی بیان کرد: خوشبختانه اتفاقی که در این مجموعه افتاده، مشارکت فعال خیرین این شهر است.
فرماندار میبد خاطرنشان کرد: از آنجائیکه اصل تحقیق و پژوهش مبنای ارزشمند در جامعه است، لذا وجود چنین مراکزی فضای مناسبی را برای فعالیت جوانان این شهر فراهم می‌کند.
وی افزود: کمک خیرین و وجود جوانان مستعد در این شهر وظیفه پشتیبانی ما را دو چندان کرده است. از جمله ویژگی‌های بارز این شهرستان زمینه فرهنگی خوب آن است که آن را در زمره اولین‌ها در ایران قرار داده است، به ویژه در زمینه علمی که ۲۰ تا ۲۱سال رتبه‌های بر‌تر کنکور متعلق به اینجا بوده است که خود می‌تواند بستر مناسبی برای تزریق نیروی انسانی کارآمد به جامعه باشد.
فلاح متذکرشد: وجود ۱۳ مرکز آموزش عالی که دارای حلقه ارتباطی با صنعت هستند بیانگر این مسئله است. وقفی بودن ساختمان این مرکز، نشانگر آگاهی خیرین این شهر از ابعاد جدید این فرهنگ است. با توجه به فرامین مقام معظم رهبری که یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی را بومی سازی صنعت معرفی کرده است، پتانسیل تحقق این مسئله را در جوانانمان می‌بینیم.
فرماندار میبد در پایان ضمن تشکر از تمامی دلسوزان این عرصه آمادگی خود را برای ارائه هرگونه همکاری با این مرکز اعلام داشت. با توجه به پتانسیل‌های موجود آینده این مرکز را بسیار امیدوار کننده پیش بینی می‌کنیم.
 
احمدی مسئول جدید مرکز رشد و فنآوری میبد درباره ساختمان جدید این مرکز گفت: فضای اختصاص یافته به این مرکز ۳۰۰ متر مربع است که شامل ده بخش برای استقرار شرکت‌ها است، که در حال حاضر ۴ شرکت در این مکان مستقر شده و بقیه در حال انتقال هستند.
وی گرفتن مجوز برای ایجاد مرکز رشد فنآوری در شهرستان میبد را که شامل بخش‌های فنآوری کودکان و نوجوانان، IT و BT باشد و همچنین کسب مجوز جهت واگذاری طبقات دیگر همین ساختمان و در اختیار گرفتن فضاهای اطراف آن به همت خیرین محترم این شهرستان را از اهم فعالیت آتی کاری خویش بیان کرد.
در گذشته پیگیری‌هایی برای واگذاری ده هکتار زمین از منابع طبیعی این شهرستان به مرکز رشد صورت گرفته و بنیاد میبدی که جز بنیادهای خیریه است، طی تفاهم نامه‌ای بخشی از ساخت مجموعه را تقبل کرده‌اند که امیدواریم با حمایت مسئولین پارک، ساخت این مجموعه به زودی آغاز شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا