استاندار يزد : بيش از 40 درصد كاشي و سراميك كشور در استان يزد توليد مي شود
 
 
یزدفردا:اولين همايش ملي سراميك با هدف تبيين جايگاه صنعت سراميك و معرفي آخرين دستاوردها و فن آوري هاي اين صنعت در محل سالن اجتماعات هلال احمر ميبد برگزار شد. به گزارش روابط عمومي استانداري يزد در اين همايش استاندار يزد گفت : در حال حاضر بيش از 40 درصد كاشي و سراميك كشور در استان يزد توليد مي شود.

 

     محمدرضا فلاح زاده افزود : سالانه نزديك به 100 ميليون مترمربع كاشي و سراميك در استان يزد توليد مي گردد كه مي توانيم اين ميزان را به 300 ميليون  مترمربع برسانيم . وي با تاكيد بر لزوم افزايش كيفيت و كميت توليدات و نيز بازاريابي فعال گفت : كشوري كه صادرات ندارد صنعت و توليدش به بن بست خواهد رسيد. استاندار يزد از تلاش صنعتگران ودانشگاهيان در جهت خودكفايي كشور و بارور كردن متون دانشگاهي با تجربه علمي تقدير كرد و افزود : مديران واحدهاي توليدي و مسئولين هدايت و نظارت كننده صنعت و معدن استان مي توانند با اعزام تعدادي از جوانان به خارج از كشور از خلاقيت نوآوري و تجربيات به روز دنيا بهره مندگردند.
    وي از يزد به عنوان چهار راه مواصلاتي كشور كه دسترسي ساير استانها به آن تقريباً يكسان مي باشد نام برد و  گفت : مردم اين استان كار را با وجدان و ديانت و اخلاق و انسانيت پيوند زده اند . استاندار يزد حمايت مقام معظم رهبري و دولتمردان از بخش خصوصي و اجرايي كردن كامل اصل 44 قانون اساسي را يادآور شد و افزود : رهبر معظم انقلاب توليد ثروت در كشور را به عنوان ارزش تلقي كردند و بايد با رفع موانع اجرايي و قانوني حمايت از سرمايه گذار، صنعتگر، توليد كننده و كارآفرين در كشور صد در صد شود.
   فلاح زاده ادامه داد : براي تسخير بازار داخلي و خارجي لازم است كيفيت در طراحي نقش، مصرف مواد اوليه پخت و توليد مد نظر قرار گيرد و با كشورهاي خارجي از جمله ايتاليا و اسپانيا كه نمايندگان آن ها در اين همايش حضور دارند رقابت تنگاتنگ داشته باشيم.
   استاندار يزد رعايت حقوق  كارگران و كارمندان واحدهاي توليدي و تعامل بين كارفرما و كارگران را موجب افزايش راندمان كار و كاهش هزينه ها دانست و گفت : اين روش گام موثري در رساندن توليد كاشي و سراميك استان به 300 ميليون مترمربع است.
  وي با تاكيد بر ضرورت استفاده كامل و بهينه از تجهيزات بومي و به روز كردن آن افزود : بايد به فكر نوآوري و جايگزين كردن به موقع ماشين  آلات و تجهيزات باشيم و روز به روز به نوآوري اين تكنولوژي بيفزاييم.
   گفتني است از مجموع 144 مقاله ارسالي به اين همايش 21 مقاله توسط هيات داوران انتخاب و ارائه گرديد همچنين در نمايشگاه تخصصي صنعت كاشي و سراميك تعداد60 شركت داخلي و 4 شركت خارجي از كشورهاي اسپانيا ، ايتاليا، چين و امارات محصولات خود را به نمايش گذاشتند.

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا