همايش سراسري دهياران استان يزد با حضور استاندار ، فرمانداران و بخشداران درمحل سالن شهيد محمد منتظرقائم برگزار شد
 
.
یزدفردا: دراين همايش استاندار يزد درسخناني ضمن قدرداني از زحمات دهياران گفت : روستائيان با صفاترين و مخلص ترين مردم هستند زيرا ارتباطات ناسالم را تجربه نكرده اند .
 

 

     به گزارش روابط عمومي استانداري يزد محمدرضا فلاح زاده از آيت ا... حاج شيخ عبدالكريم حائري يزدي موسس حوزه علميه قم و آيت ا... سيد محمدكاظم طباطبايي يزدي صاحب عروه الوثقي به عنوان روستازاده نام برد و افزود : از روستاهاي كوچك و دورافتاده با خانه هاي گلي و محقر و باصفا مردان بزرگي برخاستند كه براي جامعه منشاء خير وبركت شدند .
      وي اضافه كرد : سختي كشيدگان بخشها و مناطق محروم روستايي آينده درخشاني دارند و آنان كه در ناز و نعمت پرورش يافته اند در كوران سختي دچار تزلزل و بعضاً به بن بست خواهند رسيد . استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه قبل از انقلاب اسلامي روستاها با مشكلات فراواني مواجه بودند به ظلم و ستمي كه حكومت هاي قاجاريه و پهلوي به ملت ايران روا داشتند اشاره كرد و گفت : زمانيكه دنياي اروپا و غرب درحال تحول صنعتي و عمراني بود پادشاهان ما مشغول عياشي و خوش گذراني بودند و به پيشرفت تحصيل و كسب دانش و تربيت نيروهاي كارآمد و خلاق فكر نمي كردند . فلاح زاده گفت : به بركت نظام جمهوري اسلامي توجه جدي به تربيت نيروي متخصص ، متعهد و نورآور و خلاق هنر امام راحل و مقام معظم رهبري است كه پيشرفت كشوردرعرصه هاي مختلف را به همراه داشته است .
  استاندار يزد خدمت دهياران به مردم روستا براي رضاي خدا را مورد تاكيد قرار داد و رفع كمبودهاي عمراني را يادآور شد .
    فلاح زاده گفت : درجلسه اخير شوراي آموزش و پرورش مصوب نموديم كه اولويت اول احداث مدارس مجهز با معماري زيبا در روستاها باشد. وي خواستار مشاركت جوانان تحصيلكرده ، سرمايه داران بومي در راه اندازي واحدهاي توليدي ، ايجاد اشتغال و عمران و آبادي روستاها شد و گفت : اگر چند روستا نزديك به يكديگر هستند بهتر است با استفاده از تسهيلات بانكي فعاليت ها دريك نقطه متمركز شود .
   استاندار يزد گفت : بسياري از روستاها براساس نقشه اي حساب شده احداث نشده اند بايد با استفاده از خدمات جوانان تحصيلكرده در رشته هاي عمران و معماري در ساخت و سازه ها استانداردهاي مهندسي رعايت شود.
    وي با تاكيد بر ضرورت رعايت نظافت و بهداشت در روستاها از مسئولين ذيربط خواست تميزترين روستاي استان را معرفي نمايند تا مورد تقدير قرارگيرد وي توجه به اقتصاد روستا و ايجاد امكانات رفاهي در جهت جلوگيري از مهاجرت روستائيان را ضروري خواند و با اشاره به كمبود آب در استان بر استفاده از سيستم آبياري تحت فشار و به كارگيري دانش متخصصين درامر كشاورزي را خواستار شد .
یزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا