محمدرضا شوق الشعراء
توطئه ای دوباره، برای تخریب صدوقی و فلاح زاده
 
در آستانه انتخابات، ایجاد تفرقه و نفاق، در دستور کار بازیچه ها و ورشکستگان سیاسی استان قرار گرفت

چند ماه بعد از  رفتن «عاصی» و امدن «فلاح زاده» به استانداری یزد، همزمان با شروع تغییرات در استانداری و برکناری سالاری از دفتر فنی و حکیمی از مدیرکل سیاسی استانداری یزد، دوهفته نامه «هادی» که با صاحب امتیازی « ابوالقاسم شعشعی» مشاور فرهنگی سابق «سفید» در استانداری، و مدیرمسئولی «حکیمی» مدیرکل سابق سیاسی استانداری و عنایت «شهرداری» و «شورای شهر» چاپ می شود، چند هفته بعد از صحبت های صدوقی در نماز جمعه، و پس از دیدار استاندار و معاونین استانداری با صدوقی، با تیتر «هشدار امام جمعه یزد به مسئولان استان» ناشیانه به تحلیل شرایط پرداخته، و در این راه، نام و شخصیت صدوقی را وسیله ای برای رسیدن به اهداف سیاسی گردانندگان نشریه می نماید. 

دست اندرکاران «هادی» به اسم حمایت از صدوقی و برای تخریب مدیران دولت نهم، صدوقی را «ناسیونالیست» و «اقتصادی» و «محافظه کار» و «مخالف دولت» دانسته و «اصولگرا» نمی دانند، و توهمات ذهنی خود را در پوشش اندیشه های صدوقی اینگونه ارائه کرده و می نویسند: 

 

 

«هشدار امام جمعه یزد به مسئولان استان» 

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی صدوقي از آن ائمه جمعه ای است که نمی توان آشکارا او را اصولگرا(!) نامید. او به همراه روحانيون اصلاح طلب(!) و با سابقه(!) ديگري چون نور مفيدي(استان گلستان) و طاهري (امام جمعه سابق اصفهان) در سال هاي حضور خاتمي در عصر سياست(!!) ، برخلاف دیگر  ائمه جمعه(!) كشور حمايت از دولت او را در دستور كار (!) خود قرار داد. 

رابطه خانوادگي و صميمانه صدوقي و حس دیگری همچون ناسيوناليستي(!!) عوامل ديگري بودند كه به حمايت(!) امام جمعه یزد از دولت اصلاحات(!) سایه افکنده(!) بود و شاید از همین منظر است  که وی زمانی در قامت معاونت پارلماني(!) دولت هفتم ظاهر شد. ( البته در دولت هشتم، صدوقی عطای معاونت پارلمانی را به لقایش بخشید و از دولت اصلاحات کناره گرفت) 

علاوه بر این روابط (!)، نام صدوقی در یکی از تشکل های چپگرای(!) روحانیان ایران به چشم می خورد و او جزو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز تهران است .  

اما شاید این قسمت از داستان زندگی  فرزند ارشد آیت الله صدوقی را مردم یزد ندانند(!) که البته زیاد نمی دانند(!)، چه،  امام جمعه شهرشان به خوبی توانسته است نقش بی طرفی (!!) را در بازی های(!) سیاسی گروه های موجود در حوزه استان برای خود انتخاب کند.(!)  

هر چند مردم(!) در طول ساليان طولاني(!) حضور صدوقي در يزد،  کمتر خارج شدن او از شخصيت های حقوقي اش همچون امام جمعه و نمايندگي ولي فقيه  را به نظاره نشسته اند، ولي همين عنوانها و مناسبات براي متمايز شدن شخصيت او كافي بوده و هست.  

صدوقی ویژ گیهای خاصی دارد، اعتبار خانوادگي، روابط صميمانه با روحانيون ارشد اصول گرا و اصلاح طلب، آرامش، بردباري، فراست و پشتوانه اقتصادي(!!) و مهمتر از همه مدیریت شرایط را در مشت دارد.‏  

بیش  دوسال از مسند نشینی  اصول گرايان در مدیریت کشور می گذرد و در این میان صدوقی گزینه" سکوت" (!) را برای ایفای نقش(!) در مقام (!)امام جمعه انتخاب(!) کرده است هرچند گاه به گاه در شرایط خاص  لب به انتقاد و اعتراض می گشاید و همان چند جمله کافی است تا مدتی اوضاع بر چرخ مراد بچرخد.  

به جرات می توان گفت، بعد از فراز نشینی اصولگرایان در مدیریت استان، این قشر با ترسیم تاکتیک "اجبار به سایه نشینی" (!) نماینده ولی فقیه، او را از تحولات جاری(!) دور نگاه داشته اند(!) که می توان این مسئله را  در سخنرانی های امام جمعه شهر به وضوح لمس کرد،  این فرض تا حدی قوی است که وی در مراسم معارفه استاندار جدید برای استان تاکید کرد:"خبر انتخاب استاندار جدید یزد را از تلویزیون شنیدم" ، و اینکه رسما اعلام می کند" از عزل و نصب مدیران هیچ  اطلاعی ندارم و خبر ان را در سایت ها و وبلاگ ها می خوانم... ."  این در حالی است که نظر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه در چنین اموری حداقل در مقام نظرخواهی باید شنیده می شد.

 

 

روی دیگر سکه
حاشیه های پررنگ سفر استانی محمود احمدی نژاد به یزد در واپسین روزهای اسفند سال گذشته ، اینک پررنگ تر می شود، در حالی که وی اولین سفر از دومین دور سفرهای استانی را کلید زده است، انتقادات از عدم پیگری نتایج سفر سه روزه رییس جمهور به یزد، روز به روز بیشتر می شود.

امام جمعه در مقام امام جمعه و حتی استاندار در مقام استاندار از روند اجرا شدن مصوبات سفر استانی گلایه می کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين صدوقي در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته شهر يزد به صراحت از مسئولان می خواهد"بيش از پيش پيگير اين امر باشند" و وزارت نيرو را نیز مکلف به سرعت عمل بیشتر کرد.
آنچه خبرگزاری دولتی ایرنا از انتقاد نماینده ولی فقیه در استان گزارش داده حاکی است، وی همچون دو سال گذشته بر اطلاع رسانی مستمر به مردم تاکید می کند، هرچند این دفعه نیز شاید دفعات قبل، احدی از مسئولین دولتی چنین پندی را نمی شنود و از "اطلاع رسانی شفاف و مستمر" خبری ندهد.
صدوقی اما به مهمترین دستاورد سفر استانی اشاره می کند و و بر اجرا شدن طرح هزار میلیارد تومانی آّبرسانی به استان تاکید کرده و می گوید: خط دوم انتقال آب به استان يزد كه اقدامات اوليه آن در دولت قبلي انجام شد يكي از مهمترين مصوبات استاني دولت نهم است.
وی نیز چون دیگر مسئولین كم‌آبي را عمده‌ترين مشكل يزد می داند و معتقد است: با اجراي اين طرح تحول عظيمي در استان ايجاد مي‌شود.
اما امام جمعه غیر اصولگرای یزد به مسئولان تاکید می کند این پروژه نیز همچون دیگر پروژه ها از دولت های قبل به آنها ارث رسیده و اجازه مصادره کردن آن را ندارند.
صدوقی به تاریخچه طرح انتقال آب یزد اشاره می کند و می گوید: خط اول انتقال آب به اين استان به همت سومين شهيد محراب آيت‌الله صدوقي پي‌ريزي، در دولت آقاي هاشمي رفسنجاني آغاز و در دولت آقاي خاتمي اجرايي شد اما اين خط كفاف استان را نمي‌دهد و نيازهاي مردم اين خطه كويري را برطرف نمي‌كند
صدوقي معتقد است: با اجراي اين مصوبه سالانه يك ميليارد مترمكعب آب به استان هاي كويري كشور منتقل مي‌شود كه ‪ ۴۰۰ميليون مترمكعب آن سهم استان اصفهان و كرمان و يزد هر كدام ‪ ۳۰۰ميليون مترمكعب است.
هرچند وی از تلاش مسوولان در خصوص اجراي برخي از مصوبات قدرداني كرد ولی معتقد است بعضي از مصوبات استاني هيات دولت در حال اجرا و تعدادي نيز به زمان بيشتري نياز دارد.
همین گلایه کافی بود تا استاندار جدید هم شوراي برنامه‌ريزي وتوسعه استان يزد را محلی تشخصی دهد تا نه تنها گلایه امام جمعه را بی پاسخ گذارد بلکه خود نیز از این روند ابراز نارضایتی کند.
استاندار يزد با بيان اينكه برخي از مصوبات استاني رئيس جمهور به اتمام رسيده است، ‌خاطرنشان كرد: پيشرفت برخي ديگر از مصوبات در حد صفر درصد بوده است و برخي ديگر هم داراي پيشرفت 15 ،‌20 و نهايتا 30 درصد هستند.

فلاح‌زاده با بيان اينكه عمده مصوبه استاني هيات دولت خط دوم انتقال آب به يزد است،تاكيد كرد: آبي كه از رشته كوه زاگرس به طرف شهررضا جريان دارد بايدحوزه كويري استان‌هاي اصفهان،كرمان و يزد را آبدهي كند و به دليل اينكه ميزان ورودي آب به شهر رضا مشخص نيست پس ظرفيت خروجي آن نيز به دليل كامل نبودن مطالعات مشخص نمي‌باشد.

آنچه ایسنا از این جلسه گزراش داده حاکی است، دومین استاندار دولت نهم در در ادامه با بيان اينكه ‌مصوبات هيات دولت شامل دو بخش مصوبات استاني و مصوبات كميسيون ماده 32 مي باشد، تاكيد كرد: پروژه‌هائي نظير پروژه آبرساني به 9شهر،‌ سد هرات، ‌سد مروست،‌ بزرگراه كردن جاده طبس،‌ بافق و جاده‌هاي جديد الاحداث مانند بهاباد به سمت بيرجند ،‌ راه آهن يزد به سمت شيراز،‌ بيمارستان طبس و مركز انتقال خون استان بايد كميسيون ماده 32 را طي كنند.
فروغي نسب، مسئول پيگيري مصوبات هيات دولت در استان يزد نيز در اين نشست گفت: از 197 مصوبه هيات دولت دراستان 24 مصوبه به اتمام رسيده است.
وي با بيان اينكه ‌ هيات دولت در يزد 197 مصوبه و 16 توافقنامه دارد،‌ اظهارداشت: ‌بر اساس گزارشي كه در مهر ماه از وضعيت اجراي مصوبات هيات دولت در استان يزد ارائه شده است،‌ 3/11 درصد مصوبات و يا به عبارتي 24 مصوبه پايان يافته، 2/42 درصد مصوبات و يا به عبارتي 90 مصوبه در دست اقدام، 81 مصوبه يا 38 درصد مصوبات در دست پيگيري مي‌باشد و در زمينه 18 مصوبه يا 5/4 درصد مصوبات هنوز اقدامي نشده است.
وي ادامه داد: مصوبات اقدام نشده به معناي عدم پيگيري دستگاههاي اجرايي نيست بلكه بدان معناست كه با وجود مكاتبات فراوان به مرحله در دست پيگيري نرسيده است چرا كه ممكن است ميان چند دستگاه مشترك باشد.
فروغي نسب سپس با اشاره به دستگاههائي كه مصوباتشان در دست اقدام يا پيگيري است،‌خاطرنشان كرد: مصوبات صدا و سيما، اداره محيط زيست، سازمان آموزش و پرورش،‌ سازمان اقتصادي و دارائي ،‌ اداره راه و ترابري، فرودگاه ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي،‌ اداره كار و امور اجتماعي، شركت فرآورده‌هاي نفتي دردست اقدام و پيگيري است و مصوبات اداره تربيت بدني،‌ سازمان ميراث فرهنگي ،‌ صنايع دستي و گردشگري،‌ دادگستري ،‌ اداره بازرگاني و سازمان مسكن و شهرسازي در گروه اقدام نشده‌ها قرار مي گيرد.
وي بابيان اينكه در سيستم ثبت مصوبات‌،شركت آب منطقه‌اي از تمام دستگاههاي اجرايي عملكرد بهتري داشته است، خاطرنشان كرد: تمام دستگاهها از سيستم به خوبي استفاده نكرده يا به سيستم مراجعه نداشتند و همچنين در جلساتي كه با موضوع خاص تشكيل مي‌شد افراد متعدد شركت مي كردند.
فروغي نسب خاطر نشان كرد: برخي دستگاهها پروژه‌هاي مربوط به مصوبات را اعلام نكردند و برخي نيز پروژه‌ها را معرفي ولي نحوه فعاليتشان را اعلام نكردند، بعضي از دستگاهها فعاليتهاي خود را بصورت كلي و برخي ديگر بصورت ناقص وارد سيستم ثبت مصوبات مي‌كنند و بعضي هم ميزان پيشرفت مصوبات را ذكر نكردند.
مسئول پيگيري مصوبات هيات دولت در استان يزد در پايان تاكيد كرد: در هر هفته جلسات پيگيري مصوبات با حضور معاون عمران تشكيل مي شود ولي برخي دستگاهها بايد پيگيري بيشتري با وزارتخانه مربوط داشته باشند.
با این شرایط مشخص نیست استاندار جدید که مبنای حرکت خود را اجرایی کردن مصوبات سفر اعلام کرده است، چگونه بر عهد خود می ماند؟ 
  
 

 

 

 

منبع :وبلاك توفان

 

يزدفردا

 

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا