در یزد رانت خواران چه می خواهند و دولت چه می كند ؟؟

یزدفردا "یك فردائی مطلع در نامه ای به یزدفردا اینچنین می نویسد "به اطلاع میرساند كه رانت خواران میخواهند كه از قبل نمایشگاه بین المللی یزد كلی سوءاستفاده كنند.

بهمین منظور فرد شناسنامه داری بنام (آ) رابعنوان رابط انتخاب كرده اند كه ایشان سوابق درخشانی در رژیم گذشته از قبیل مربیگری شنای خانمها گرفته تا مدیریت باشگاه تاج و عضویت حزب ایران نوین و ..در كارنامه خود دارد.اخیرا نیز با تبانی منابع طبیعی میبد حدود 500 میلیون تومان را سود نصیبشان شده است.
برخی از سرمایه داران عضو این شركت با آلوده سازی برخی عوامل دولتی از قبیل بردن آنها به بازدید نمایشگاه بین المللی تبریز و... در صدد هستند كه زمین های پشت پارك كوهستان رابه قیمت منطقه ای یعنی متری 700تومان بگیرند وضمنا از اعتبار بلا عوض 600 میلیون تومانی سازمان بازرگانی به صورت بلا عوض استفاده كنند.

این یعنی نوش جان نمودن مبلغی بالغ بر 10 میلیارد تومان ! آیا مردم خبر دارند  كه سهام چنین شركت رانت داری را اخذ كنند؟؟؟و آیا سهام عدالت توزیع شده بین محرومان جامعه در دراز مدت هم چنین سودی دارد ؟

و محمد رضا شوق الشعراء منتقد یزدی نیسز مطالبی در این رابطه و موارد مشابه را اینچنین انعكاس داده و امید می رود حداقل دستگاههای نظارتی موارد را مورد بررسی و نتایج را به ملت فهیم اعلام نمایند هرچند كه بر رسی می شود و اطلاع رسانی همچنان با مشكل روبروست چرا ؟خدا می داند!!!!!!!!

چشمان استاندار یزد و نماینده بازرسی ویژه رئیس جمهور در یزد، رانت و بی عدالتی را می بیند؟!

«قضیه» نمایشگاه بین المللی استان یزد «سوژه» می شود!


70 هکتار از زمین های اطراف پارک کوهستان، در مسیر و محدوده جاده «یزد- تفت» چرا و به چه قیمتی، جهت احداث نمایشگاه بین المللی یزد به «شرکت نمایشگاههای بین المللی استان یزد» واگذار خواهد گشت؟! و بر مبنای کدام بررسی و تحقیق و برنامه و در راستای چه اهدافی، این محل نامناسب! جهت احداث نمایشگاه بین المللی استان یزد، انتخاب و تعیین شده است؟!

سهامداران و مدیران و دست اندرکاران «شرکت نمایشگاههای بین المللی استان یزد» چه کسانی هستند، چگونه انتخاب شده اند، و در راستای ایجاد کدام عدالت، و با چه نظارتی، ششصد میلیون تومان، اعتبار بلاعوض از «بیت المال» به «سهامداران» این شرکت مساعدت می شود؟!

 

مصوبات دولت نهم، در خدمت سرمایه داران است؟!

 


دولت به رانت خواران کمک و مساعدت می کند؟!

ششصد میلیون تومان کمک بلاعوض به شرکت نمایشگاههای بین المللی استان یزد!

مدیران و سهامداران شرکت نمایشگاههای بین المللی استان یزد چه کسانی هستند؟!

گامی دیگر برای گران کردن زمین های اطراف پارک کوهستان!

به گزارش ایرنا،« مهراب اسكندری» رییس سازمان بازرگانی استان یزد، روز سه‌شنبه، در جمع مسوولان شهرستان اردكان و در حضور «تابش» گفته است: عملیات اجرایی «نمایشگاه بین‌المللی» استان یزد، از«مصوبات استانی» هیات دولت بزودی در زمینی به مساحت ‪ ۷۰هكتار جنب «پارك كوهستان یزد» و با اعتبار اولیه ‪ ۱۵میلیارد ریال آغاز می شود!
و اما!
اختصاص سه میلیارد ریال(سیصد میلیون تومان) از محل «اعتبارات جوایز و مشوق‌های صادراتی» برای احداث نمایشگاه، همچنین سه میلیارد ریال (سیصد میلیون تومان) از محل اعتبارات استانی برای ساخت و تكمیل آن، از مصوبات هیات دولت در استان است(!!)
و باز هم اما!
این اعتبارات(!) به صورت مساعدت بلاعوض(!!!) به شركت نمایشگاههای بین‌المللی استان یزد(!!!) برای ساخت نمایشگاه اختصاص می‌یابد(!!).

«توفان» در نمایشگاه بین المللی استان یزد

پروژه «زمین یابی» و «مشاوره» و «مطالعه» طرح ایجاد نمایشگاه بین المللی استان یزد، از زمان استانداری مهندس «سفید» و برنامه ریزی اشرف زاده، تا دوران استانداری «فلاح زاده» و برنامه ریزی فقیه خراسانی، همچنان ادامه دارد، و اما حال که «فلاح زاده» تند و با دقت، ادامه «مشق» عاصی را می نویسد، و سازمان صنایع و معادن استان، اختیار کامل شهرک صنعتی یزد را به خانه صنعت و معدن سپرده، و «المدرسی» از نمایندگی «دولت» در جایگاه ریاست سازمان بازرگانی، به نمایندگی سازمان پزشکی خیریه حضرت سیدالشهداء در جایگاه عضو هیئت مدیره شرکت نمایشگاههای تجاری بین المللی منطقه یزد رسیده؛ در جدال بین خانه صنعت و معدن استان، و انجمن مدیران صنایع و معادن استان، برای ایجاد نمایشگاه، از «خانه صنعت و معدن» علی اکبر حجت حمایت خواهد کرد یا از «انجمن مدیران صنایع و معادن» احمد آزاد مرد؟!

پس از سالها صحبت و حرف و هزینه و مطالعه، سرانجام در دوران استانداری «عاصی»، چهار تشکل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان، خانه صنعت و معدن استان، انجمن مدیران صنایع و معادن استان، و اتحادیه صادرکنندگان استان، اعضاء هیئت موسس «شرکت نمایشگاههای تجاری بین المللی منطقه یزد» که با سرمایه چهل میلیون ریال! در خرداد 85 به ثبت می رسد می شوند، و هیئت مدیره (چهار نفره!) متشکل از

1- آقای سید احمد اخوان دستمالچی (رئیس هیئت مدیره) از طرف «اتاق بازرگانی»

2- آقای علی اکبر حجت «نایب رئیس هیئت مدیره) از طرف «خانه صنعت و معدن»

3- آقای احمد رئیس زاده (عضو اصلی هیئت مدیره) از طرف «اتحادیه صادر کنندگان»

4- آقای احمد آزاد مرد (عضو اصلی هیئت مدیره و مدیر عامل) از طرف «انجمن مدیران صنایع و معادن»

انتخاب می گردند، هیئت مدیره ای که پس از شش ماه و افزایش سرمایه شرکت به 000/000/505/5 ریال، در اسفند 85 برای اصلاح اساسنامه و افزایش اعضاء هیئت مدیره از چهار نفر به پنج نفر استعفاء نمودند، تا در اردیبهشت 86 و با برگزاری مجمع عمومی در هتل صفائیه یزد، هیئت مدیره جدید، متشکل از

1- آقای نصرا... شریف فرد (نماینده کاشی عقیق) رئیس هیئت مدیره

2- آقای حسین فنایی (نماینده انجمن مدیران صنایع) نایب رئیس هیئت مدیره

3- آقای سید محمد حسینی المدرسی (نماینده سازمان پزشکی خیریه حضرت سیدالشهداء) عضو اصلی هیئت مدیره

4- آقای علی اکبر حجت(!!) عضو اصلی هیئت مدیره

5- آقای احمد آزاد مرد (!!) عضو اصلی هیئت مدیره و مدیر عامل

انتخاب شوند، نکته جالب در هیئت مدیره جدید اینست که دیگر از نمایندگان اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن و اتحادیه صادرکنندگانی که جزو هیئت موسس بوده اند، رد پا و نشانی نیست، و «حجت» و «آزاد مرد» نیز نه از جایگاه خانه و انجمن، که بعنوان شخصیت حقیقی، سهامدار و عضو هیئت مدیره شرکت می شوند، شرکتی که قرار است در آینده ای نزدیک، ششصد میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی و هفتاد هکتار زمین در منطقه پارک کوهستان دریافت نماید.



ادامه ای برای از «تله کابین» صنعت تا «تله وام» گردشگری

وقتی فرماندار تفت و رئیس سازمان میراث فرهنگی استان، در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان، کفش و کلاه کردند و بهمراه هیئت همراه، بدون «فلاح زاده» و خبرنگاران، برای کلنگ زنی «تله کابین» به برفخانه طزرجان رفتند، و از بیست میلیارد ریال هزینه ایجاد تله کابین و رونق گردشگری و ایجاد اشتغال برای «جوانان» بیکار «طزرجاتی» در منطقه طزرجان گفتند، نوشتیم از «تله کابین» صنعت تا «تله وام» گردشگری و با خود گفتیم، استانی که استاندارش «فلاح زاده» و رئیس سازمان گردشگریش، هنوز «سیفی» است، و مرکز اقتصاد و مدیریتش، موسسه جواد و مجتمع غیر انتفاعی جوادالائمه می باشد، ویلاها و کاخ های طزرجانش، برای کاخ نشینان سرمایه دار و میهمانان «ویژه» و «غیر بومی» نوکیسه های سیاست و اقتصاد، فقط و فقط تله کابین کم داشته است و دارد! تله کابینی که مشخص نیست، دست اندرکاران ایجاد آن، چه اهدافی دارند، و چقدر، و با کدام وثیقه و ضمانت، برای هزینه دو میلیارد تومانی تله کابین، وام کم بهره دیر بازده از بانک ها خواهند گرفت!

منبع: تو فان

یزدفردا

 

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا